lördag 14 november 2015

Jaaaaaaa! Så jäkla skönt att känna att kroppen är med mig igen! #äntligen

Åkej folks, jag har lärt mig min läxa. Lovar. På riktigt. Den där nedvarvningen är inte optional den är mandatory och den ska prioriteras i fortsättningen. Jag hade inte alls tänkt att det skulle vara så svårt att göra rätt och fortsätta göra det som jag och Gustaf har gjort innan, men det var det. Jag kände mig vilsen och kaxig på samma gång vilket kanske inte var den bästa kombon #haha #noshitsherlock, jag är så jäkla glad att han snart är hemma igen för jag behöver hans stöd, mer än jag har förstått. Jag är helt enkelt inte så bra på att hitta på mina egna nummer #bingobingo.



Började lite lugnt idag med promenad på bandet och en P3-dokumentär i öronen (så jag inte skulle lockas av musik att börja springa #haha #detgickintesomtänkt), det kändes väldigt lätt och jag tänkte att jag springer lite grann så jag ökade till 6.40-tempo och sprang på bara... rätt vad det är har jag sprungit 5 minuter och det var inte ens jobbigt! #whut? Det är nån form av långdistansrekord för mig - okej jag vet, helt knäppt men det är nog det längsta jag sprungit på väldigt många år. När nu benen kändes så bra så kunde jag ju lika gärna prova några intervaller.... kände mig lite wild and crazy så jag ökade tempot till 5 min/km (12), sprang en minut, kändes plättlätt. Vilade en minut, ökade till 4,60 (13), sprang en minut, fortfarande lätt, började fundera på vad det är som händer nu, jag hade fortfarande P3-dokumentären i öronen så ingen direkt hjälp därifrån. Alltså, om den var så lätt då klarar jag ju en till... ökade till 4.30 (14) och nu började det bli lite tungt men fortfarande inte omöjligt.... Vilar och funderar på det där målet att springa en minut i 4,0-tempo.... ÄH va fan, jag kör tänker jag och ökar bandet igen... sprang 25, vilade 5, sprang 25. Så inte helt i mål m en JÄKLAR så nöjd jag är med min prestation idag! Och välkomna tillbaka benen, jag har saknat er!

Gjorde sedan lite chins (7+7+3+1 på 14/12/10/8) och därefter hela mitt TRX-pass - kroppen kändes pigg och det var inga som helst problem att köra ben idag! Jag körde iofs bara 2x10 för jag tänkte jag skulle vara lite snäll :-D ;-) men det var superlungt! Körde passet som superset så det blev medelintensiv cardio "på köpet". Avslutade med 10 minuter lugn rodd och en lång stretch.

Jag känner bara JAAAAAAAAAAAA och är så tacksam att kroppen börjar kännas som vanligt! Nu är det fullt fokus på målet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina