söndag 15 november 2015

En riktigt "bad ass" workout idag - helt utan pulshöjare #otippat #plötsligthänderdet

En kort sväng till gymmet idag med plan att träna baksida fokuserat och att undvika pulshöjare #snällmotkroppen, det gick faktiskt helt enligt plan. I efterhand inser jag att kunde jag lassat på mer vikt i alla övningar, så nu vet jag det :-D

Uppvärmning på roddmaskinen, 10 minuter lugnt tempo. Jag körde sedan en liten minicirkel med pilatesbolllyft, marklyft och höftlyft, 5x10 reps. Sedan gjorde jag benlyft på balansplatta med gummiband - väldigt mycket svårare att hålla balansen med gummiband runt benen #whoopsie - och bakåtkickar med 9 kg vikt (lite lite faktiskt, där också, men det är apsvårt att hålla balansen samtidigt!) Stretchade och sedan var lillebror klar på sin Born to Move och vi åkte hem igen.

Ett inte så hårt pass som jag lägger i rehab-högen och är nöjd med att jag klarade av att hålla nere intensiteten och inte glida iväg och köra stentungt och supertufft. Det väntar jag med till nästa vecka #haha #ohjälplig #villmassor.

Benlyft med pilatesboll - väldigt mycket tyngre än det ser ut!

Bakåtkickar i cable-cross, 9 kg (gjorde sedan med repet runt foten också)

Höftlyft, 15 kg 

Benlyft på balansplatta med gummiband

Marklyft, 20 kg + stång


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina