tisdag 17 november 2015

En dag full av sittande på rumpan snarare än tränande av densamma ;-)

Idag fick träningen ge vika för vardagslivet - ja jag vet, sjukt otippat ;-) Så idag har jag suttit på rumpan hela dagen, på tåget, på kontoret och på kvällsmötet på skolan. Compete rest day kan man säga :-D

Har fått lite go träningsvärk igen, inte sån där hemsk jag hade i benen i 10 dagar utan bara helt vanlig "jag-har-jobbat-på-bra"-träningvärk! Har lärt mig att excentrisk träning ger mer träningsvärk än koncentriskt och ett "aha" dök upp, så DET är anledningen till att jag får så mycket ondare när jag kör mina excentriska chins än när jag kör vanliga.... #noob

I det stora hela så vet ingen faktiskt varför man får träningvärk, lite konstigt egentligen, jag hittade en bra sammanfattning av läget på tränastyrka.se, som vanligt är den lång och detaljerad, men det gillar ju nörden i mig :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina