lördag 28 november 2015

Botar träningsvärk med mer träning #älskarmittgym #starkareochsnyggare

Adventspynt - check. Veckohandling - check. Träning - check! Vaknade idag med en rejäl träningsvärk i gluteus maximus #fanvagött, då vet man att man gjort nåt rätt i alla fall! När jag funderade på vad jag skulle köra idag insåg jag att kommunicerat alldeles för dåligt med PT-Gustaf igen. Alltså vi måste skärpa oss #haha #baraträningingetsnack, så nu vet jag inte vad han planerat för tisdag men jag tänkte att jag kör baksida idag så får han helt enkelt rätta sig efter det ;-) #nuvetduiallafallgustaf.

Började med lite lätt uppvärming på löpbandet men hade helt fel brallor för att springa #ops, det är faktiskt lite knöligt att springa och hålla i brallorna samtidigt ;-) dom här får nog gå i pension snart. Jaja - det går faktiskt att träna pass utan cardio har jag hört så varför inte prova? #meränliteknäpp #jagvet!

Chins, chins chins, smala, breda (excentriskt) och med omvänt grepp, nivå 9 till fail (blev 5-6). Därefter latsdrag nivå 6 3x10 - kändes sjukt bra, det är helt otroligt vilken skillnad det är sedan jag liksom lärde mig få kontakt med mina skulderblad! Efter det marklyft 3x10 med 30 kg, jag hade kunnat ha mer men är lite osäker på tekniken med stora stången så jag safe-ade lite. Enhandspress i cablecrossen, 3x10 per arm, 22,5 kg, riktigt tungt men jag fixade det! #fanvadjagärbra! Benlyft med pilatesboll 3x10 (ska banne mig prova med en tyngre boll nästa gång och se hur många jag klarar!), Squats/benböj i smit-en med 40 kilo. Här protesterade knät. Det ANDRA knät. #vadihvetenudå #skitockså, första 10 gick bra, andra setet kom jag till 7. Känns inget nu så förhoppningsvis nåt tillfälligt. Avslutade sedan med benlyft på balansplatta 3x10 per ben.

Ikväll äter vi hamburgare - på kött från gräsuppfödda djur, otroligt hög kvalité, vi beställer från Gröna gårdar och är väldigt nöjda :-) Vi lyxar till det med lite pommes också!

Short summary in english: Today workout without cardio - had the wrong pants on ;-) these really need to be retired now :-D Worked on my back today, had some sore muscles from yesterday :-D Did chins, lats pull, one handed chest press and some leg lifts, all in all a good workout and now I will enjoy hamburgers made from organic grass-feed beef! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina