fredag 20 november 2015

Blandade smålyft i gymmet och lite tabata blev min #fredagsfys idag!

Jag försöker verkligen vara snäll mot mina ben nu så jag körde lite blandade smålyft för axlar och rygg i gymmet idag. Fick tredje massagen av benen igår och nu känns dom faktiskt riktigt bra!



När jag började den här resan så kämpade jag mot min latmask, att tysta den där rösten som ville få mig att sluta när det blev lite jobbigt, att lära mig att pusha mig själv över min egen gräns. Nu har jag det omvända problemet, att låta bli att kräva av mig själv att jag ska köra helt slut på mig varje gång, att lyssna på kroppen och sluta när den har fått nog. Men det är ju jag i ett nötskal det, allt eller inget ;-) #nogreyshades #Iwantitall #Iwantitnow. Jag är livrädd för att släppa in latmasken i mitt liv igen och den rädslan gör att det är svårt att tillåta mig själv att inte slutföra allt jag påbörjar.

Idag började jag lugnt med tio minuter rodd, blev 2000 meter så helt okej uppvärmningstempo tycker jag. Först körde jag 2x8 i superset med chins (assist 12) och smal rodd (nivå 6), sedan gjorde jag 2x10 triset med axelövningar (framåtlutade flyes, trx-I och press framåt i cable-crossen). Sist körde jag 2x4 minuters tabata, första omgången gjorde jag trx-sprint och snabba fötter, andra gjorde jag i ski-ergen. Mätte pulsen till 180 direkt efter och 160 30 sekunder senare. Hämtade andan och gjorde sedan det jag vet att jag borde, ställde mig på bandet och promenerade 6 minuter, sedan en stretch. Avslutade hemma på triggerpointrullen. Känner mig nöjd över att ha tränat "lite lagom" för en gångs skull ;-)

Filosoferade lite för mig själv när jag promenerade på bandet varför 180 i puls känns så annorlunda nu mot för några månader sedan, det är ju också en faktor som gör att jag känner att jag "inte har gett allt". Får köra några rejäla intervall-genomkörare med Gustaf när han väl har börjat jobba igen!

Bonuskul idag att Sanna var och hälsade på i gymmet - en sån inspirationskälla hon är - ingenting är omöjligt för henne och jag blir alltid lite extra pepp när jag har träffat henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina