tisdag 1 september 2015

Blev sologymmande idag när jag och PT-n inte synkat oss ordentligt #noexcuses

Vroooom direkt från Göteborg till Motionshuset (jag borde ha en helikopter inser jag, nån som sponsrar?) , rusade upp och bytte om, hämtade skorna, undrade var Gustaf var men tänkte att han är väl och mediterar nånstans ;) så jag började min uppvärmning. Körde tuffa(re) löpintervaller idag där jag började på 10 km/h och körde 1 minut med 15 sekunders ståvila ökade upp till 13 km/h (alltså 4 x 1 min) och vilade sedan 1 minut och körde sedan neråt i samma tempo så totalt 8 minuters löpning. Det är jag nöjd med! #dagsattökatempot 
Fortfarande ingen Gustaf så jag skickar iväg ett sms och får svar att han trodde vi skulle ses först nästa vecka, och en ursäkt såklart! Hoppas du hade kul på thaiboxningen ;) #kassaschemaläggare #vibordepratamer Gå hem? Inte en chans! Step-en i morgon är ett bra benpass så jag kör överkropp idag tänkte jag. Alltså jag kan ju det här nu, det är ju inga problem, eller hur? #kansjälv #stortjejnu #vuxenpoäng

Så passet idag blev:
Chins, 10+10,+8 (nivå 18-16-14)
Smal rodd 1 dropset från 8 reps på nivå 6 till fail
Enarmsrodd, nivå 2: 2x10 + nivå 3: 1x10
Bröstpress hantel 7kg 3x10
1 Dropset triceps från 6 reps 31,5 kg, desc +asc till 18
1 Dropset biceps 8 reps från 22,5 desc + asc till 18

Intressant att jag nu alltså är starkare i triceps än i biceps, det har jag nog aldrig varit förut ;) #älskatricpes 

Jag borde kanske haft 8 kilos hantlar i bröstpressen men det kändes läskigt när jag inte hade nån säkerhetslina i form av någon som kunde hjälpa till att hålla om det behövdes, hinner jag i morgon får jag kompensera med lite armhävningar :-D #progress #neversatisfied

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina