tisdag 29 september 2015

PT-pass # 34 - tuff styrka med mastodonttabata som avslutning #galettungt

Anlände i god tid för mitt pass idag, så lite halvhjärtad uppvärmning och snack med några kompisar hann jag med innan det var dags att låta kroppen jobba.

Började med gymmet och jag fick verkligen bekänna färg idag "idag spelar vikt och repetitioner ingen roll vi ska bara köra tills det är helt slut" var instruktionen från coachen. #ajajkapten #doascoachsays. Nåt slags evighetslångt superset med dropset, typ, kändes det som, lätt yrslig på sina ställen när jag glömde andas #intefiffigt. Jag kanske glömmer nåt nu, har lite dimmiga minnen #haha #dåharmankörthårt, men chins gjorde jag, och framsida lår, och rygg, hmmm, ländrygg och så bröstpress (som ni ser på bilderna, och det är inte selfies så jag slipper böta några läsningar av böcker den här veckan ;-)  #mycketfiffigt) och det var typ utan paus, bara byt övning, byt vikt, byt vikt, nästa övning. #pjuuuu. Avslutade med baksida lår med mottryck och på riktigt gjorde det jäkligt ont, men som jag numera säger #älskasmärtan, så det var helt enligt plan.

Fick en liten paus och sedan - megamastodont-tabata. Sjukt tungt! Höll faktiskt på att ge upp, flera gånger! Men det gjorde jag inte! #klapppåaxlen #Iwin.

Alla stationer utom step och ski-erg med 4x20 sek och 10 sek vila, övriga två var 60-45-30-20-intervaller.

  • tricepsdips
  • knä mot mits
  • slag mot mits
  • stepbräda, snabba fötter 
  • Crunches
  • Squathopp i trx
  • Ski-erg
Sedan var jag komplett slut och hade dessutom hyfsade svårigheter att gå så jag fick vila lite innan jag cyklade hem ;-) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina