söndag 6 september 2015

Söndag = vattendag = simskola!

Söndagar jobbar jag som simlärare för ett gäng fantastiska ungar och idag kickade vi igång höstterminen! Det blir lite gående fram och tillbaka i midjedjupt vatten och några längder (50 meters bassäng har vi här i stan - lyx!) men inget som direkt är nån pulshöjare så jag har helgat vilodagen #lyderchefenidag. Jag älskar verkligen mitt extrajobb, barnen är så fantastiska och att få dela deras glädje och nyfikenhet är en förmån, jag lär mig nya saker av dem varje vecka också :-D #barnärkloka. Dessutom har båda barnen simtränat idag så maken får agera taxiservice mest hela söndagseftermiddagen, tur vi har honom! Bilder från simhallen hann jag inte med idag, får jobba på det till nästa vecka ;-)

I förmiddags var lillebror på Born To Move på MotionsHuset och det var succe av stora mått! Han skuttade hem och deklarerade högt att hans fröken var den bästa fröken i hela världen! (Cred till dig Frida! ) och att han hade haft suuuuuuperroligt, så fem gymnastikskor av fem möjliga i betyg från honom. Det är så himla roligt att se hur min träning smittar av sig på barnen, hur dom också vill "träna" och bli starka, det är verkligen sanning i talesättet att barn gör som vi gör och inte som vi säger. Så inte nog med att den här resan ger MIG bättre hälsa, förhoppningsvis ger jag också mina barn en bättre start i livet och DET är viktig bonuseffekt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina