lördag 12 september 2015

På rätt väg! Stolt, glad och nöjd med både dagens mätning och träningspass! #icandotit #fuckjante #jagärsåjäklabra

Resultatavstämning och ett styrkepass var planen idag! Började med vågen och jag är tillbaka på förr-förra veckans vikt, åt rätt håll igen alltså. Tog fram måttbandet och jag har kapat några centimeter till både här och där! #yey #ididgood. Tidigare i veckan var dessutom ett gym på min arbetsplats och dom hade med sig en tanitavåg och då passade jag på att få en extra remsa och den visade 33,4 i fettprocent och 25,4 i fettvikt, så rätt håll där också! Jag ÄR beredd på att det kommer att gå långsammare nu men jag har fortfarande mitt mål "julafton" och det tänker jag inte vika ifrån! Jag KAN, jag VILL och jag SKA nå dit! #fokusframåt #noexcuses

Maken och jag cyklade bort till gymmet tillsammans och vi körde delar av passet ihop idag! #tackförsällskapet. Chattade lite med PT-Gustaf igår och vi bestämde då att jag skulle köra rygg, baksida axel och biceps idag, jag försökte utifrån det fundera på vilka övningar som kunde passa och jag erkänner att jag fick googla lite också #måstelyssnabättrepåcoachen för att hitta rätt i övningsdjungeln.

Började med lite löpning och jag reflekterade idag över att jag verkligen har flyttat mina gränser där också, nu känns löpning på 6 min/km som "jogging" och för några månader sedan var det jättejobbigt. Steg utanför min komfortzon på bandet idag och ökade högsta intervallen till 4,13 min/km, orkade inte fullt en minut utan körde 45 sekunder + 30 sekunder, det är jag jättestolt över! Jag tycker det är lite läskigt att ta ut sig totalt i löpning, jag är rädd för att ramla vilket gör att det där sista inte riktigt finns där.

Passet då ;-)

  • smal rodd med skivstång, 22kg + stång, 3x12
  • utåtrotation med gummiband 3x2x10
  • enarmsrodd med hantel 12,5 kilo 3x10
  • latsdrag, 2 x dropset från 6/7
  • omvända framåtlutande flyes, 8 reps, 7-6-5 kg
  • Flyes på pilatesboll, 6 kg 3x10
  • 1x dropset biceps från 27,5 till fail
  • chins fokus excentriskt
  • 2x  8x20 sek tabataintervaller
Jag körde inte toktungt i styrkan utan fokuserade på att försöka ha bra kontakt med musklerna och göra övningarna rätt. Jag känner att det snart är dags för ett riktigt tungt pass igen för min kropp är nog lite för bekväm just nu. Nothing grows in the comfort zone, och idag var jag nog lite väl mycket i komfortzonen om jag ska vara helt ärlig. 

Avslutade precis som förra lördagen med lite tok-tabata, körde 2 4-minutersvarv med trx-sprint, stepbräda, höga knän, burpees och squathopp i blandad kompott. Japp, du läste rätt, jag gjorde burpees, FRIVILLIGT, och yes, hell has frozen #haha #dagensmestoväntade. Tog mig säkert fem minuter innan jag ens kunde sitta upp efteråt, men jädrar va galet gött det är! Kroppen skakar och luften är tunn och hjärnan kan inte tänka en enda vettig tanke och endorfinerna rusar runt och JA JAG GJORDE DET. #lycka #denkänslan #gårinteattköpaförpengar


Tack kroppen för gott jobb! 





7 kommentarer:

  1. Bra jobbat!! Låter som ett kul pass och härligt med förbättrade siffror! Ses imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör vi! (provade att sänka mig ner från chins-stången efter passet... jäklar va svårt det va! insåg att jag har rätt långt kvar till att kunna dra mig upp om jag inte ens kan hålla mig kvar i en millisekund ;-) och du gör TRE! GRYMT BRA! )

      Radera
  2. Hej, Marina!

    Du har gjort en imponerande viktminskning på kort tid och du har en fin blogg.

    Jag har en bantningssida där jag bland annat har en lista över bra bantningsbloggar. Sidan hittar du här: http://www.banta.diet

    Jag skulle föreslå att vi gör ett länbyte. Jag lägger till din blog till länksamlingen och du länkar till min sida www.banta.diet i din länksamling på bloggen. Jag tror att vi båda skulle få fler besökare till våra sidor med länkbytet. Du kan kontakta mig på support@banta.diet om/då du lagt till min sida till din länklista så fixar jag länken till din blogg.

    Bekanta dig med www.banta.diet och säg vad du tycker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min website hittar du här (klickbar länk): Banta.diet

      Radera
    2. Hej Mikael och tack för ditt erbjudande! Jag har ju varken bantat eller gått på nån diet dock så jag tror kanske inte att jag riktigt passar på din hemsida :-)

      Radera
    3. Ok, tack för svaret!

      Från min sida sett tror jag nog att din blogg skulle passa på länklistan. Budskapet på Banta.diet sidan är hur man kan gå ned i vikt. Jag kommer säkert i framtiden att skriva om hur man gör det utan att hålla sig till någon speciell diet. Jag är öppen för ett länbyte. Som sagt tror jag båda skulle vinna besökare på det.

      Radera
    4. Det är möjligt att jag skulle vinna besökare och om du skriver om att man kan gå ner i vikt utan vare sig diet eller bantning får du gärna återkomma. :-)

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina