tisdag 8 september 2015

PT-pass # 31 - rejäl genomkörare för mage och axlar och så lite grym cardio på det! #iloveit

Anlände till gymmet i hyfsad tid - för den tid jag trodde vi sagt - japp! Osynkade igen ;) Vi måste bli bättre på att förstå varandra när det gäller datum och tider #haha. Men inga problem sa PT-Gustaf så jag parkerade alla jobb-väskor, bytte om och värmde upp lite grann. Att gå i "vanliga" skor hela dagarna sliter på benhinnorna märkte jag så jag sprang faktiskt bara en ynka minut, det fick räcka så för idag. 

PT-Gustaf hade noterat mina skakande benmuskler på MoveIT-passet igår, #noshit #jordbävning, så han tänkte vara lite schysst och träna lite andra muskler idag. Det tyckte jag var en bra plan för jag har fortfarande träningsvärk från i lördags, snacka om att det passet tog där det skulle! Så idag blev det fokus på mage och axlar, väldigt skönt, det var längesedan jag körde ett hårt magpass så det behövdes! Den levande övningsencyklopedin (Gustaf alltså) radade upp övningar; plankor såklart, ben uppe, ben nere, upp hit, ner dit, tappade ben och gud-vet-vad. Jag tänker att jag nog får kravla mig ur sängen i morgon #denkänslan. #görjagsågärna. Axlarna jobbade på bra, det är galet hur mycket det kan bränna i dem och man ändå kan göra "10 till", det sitter verkligen i huvudet och jag är så stolt när jag klarar av att faktiskt älska smärtan och välkomna den och se igenom kroppens försök att få mig att sluta, det finns alltid lite kvar och det är dom där sista som är skillnaden som gör skillnaden! (och så vill jag ju så himla gärna ha snygga axlar!)


Cardio skulle vi ju hinna med också, Gustaf radade upp intervallövningar #älskarintervaller, idag 60-45-30-20 sekunder med gradvis mindre vila. Först ski-erg - den är verkligen bra för man kan ta ut sig mycket mer när man håller i något tycker jag! Så, kabooom, hej pulstopp! #varärluften #mjölksyrafromhell, Vilade och sedan var det dags för mountain climber, på riktigt helt toktungt, jag dog flera gånger klarade inte att köra hela intervallerna, jag inser ju att det - också - sitter i huvudet, inte min favoritövning, än ;) och när jag tänker så så blir det tungt. Så hemläxa på att inte låta negativa tankar få plats i huvudet! Sedan lite boxning - älskar att få puckla på honom och efter övningen precis innan var jag ärligt talat lite arg så skönt att få ge igen - synd att han står och tokler när jag gör det bara, tar liksom bort lite av känslan :-D Avslut fyra stepbrädeövningar, och japp, BANG, låren sa tack och hej hyfsat fort #kraaaaaaamp #auch #lovingit

Nedvarvning på crosstrainern och sedan ett nytt fashionstatement på vägen hem, idag träningstajts, skjorta och finskor, på axeln en gympapåsen, en portfölj och en giraffmönstrad kylväska :-D  Om inte grannarna tyckte jag var lite tokig innan så gör dom nog det nu :-D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina