tisdag 24 maj 2016

Sol på framsidan - muskler på baksidan #hejsommaren

Vältajmad hemmajobbdag idag - sommarvärme och solsken #älskarsommaren, synd att jag inte lyckas komma överens med min wifi-repeater så jag får ut wifi i trädgården ;-) Å andra sidan hade jag väl bränt mig big time om jag suttit ute hela dagen så jag nöjde med mig kaffepauser i solen idag!

Jag och coachen hade snackat lite löst om ett bonuspass idag men det var osäkert om han skulle hinna men inte låter jag en sån sak hindra mig nu för tiden? Nope! Jag cyklade iväg till Motionshuset med massa energi i kroppen och funderade samtidigt på om jag hade nån muskelgrupp som inte var precis tokslut efter söndags- och måndagspassen #jössesvahårtjagharkört. Och tja, det var inte så lätt, triceps möjligtvis men hur kul är det att köra triceps liksom? Bestämde mig för att köra "baksidan" idag men först var jag "tvungen" att testa min greppstyrka lite och se hur länge jag kunde hänga "deadhang" i stången, och 1.20 kändes inte helt pjåkigt utan magnesium, eller hur!



Körde sedan 3x10

  • utåtrotationer gummiband
  • smal rodd (nivå 6)
  • framåtlutande flyes (5kg)
  • bollyft (6kg)
Sedan dök coachen upp och ville köra lite intervaller - och ärligt, intervalljunkie som man är så säger jag ju ALDRIG nej till lite intervaller ;-) så klart jag är på! #wihooooo #väggenhereIcome

Men först, dom där bollyften alltså. Dom var ju för lätta med 6 kg :-o  Vad hände där? Jag kände att jag ville prova med 8 kg bollen. "Jag måste ju se om jag kan lyfta upp den" sa jag till coachen. Hans svar "du ska se hur många gånger du kan lyfta den, för upp kommer den" - och jo, alltså, han har ju rätt som vanligt #varförärjaginteförvånad, så det blev 10 reps med 8 kg bollen också #sjuktstarkirumpan 

Sedan en galet underbar intervallrunda, känner mig i ruskigt bra form just nu! Bollkast mot väggen, steg på box, benindrag i trx, lite snabba fötter på bräda, armhävningar, slag på mits och knä på mits och sedan droppade det rätt rejält om mig :-D 

Japp, och sen satt leendet på plats igen. #älskarintervaller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina