söndag 22 maj 2016

PT-pass # 55 - hårdaste styrkeintervallerna hittills? #toughlove

Inför dagens pass hade jag önskat mig marklyft. När min gruffande bröstmuskel nu sätter temporärt stopp för persförsök i bänkpress så vill jag ju försöka öka på i nån av mina andra målvikter och benpress har jag bara 20 kilo var till målet på så marklyftet ligger ju närmast till hands. Men så är det ju det där med min stela ländrygg som ställer till det med tekniken #behöverosteopatdennis men jag fick idag göra den "grunda" varianten med 30 kilo och det funkar!



Dagens pass var styrkeintervaller, 30 sekunder med korta vilor. Som "uppvärmning" fick jag springa lite fram och tillbaka, göra armhävningar och lite idiotenrusher sedan fick jag göra boxjumps och squathopp (2x30 per övning) följt av marklyft (30 kg), knäböj (30 kg), bröstpress (20 kg) och axelpress (2x5 kg) , två varv. Första varvet inkluderade också 6 st av lårövningen "finnen". Ytterligare en sån där "hur svårt kan det vara"-grej där svaret är "så ini h-vete svårt!" Googla den. Säger bara, prova, men ha nåt mjukt framför näsan ;-)

Därefter följde 30 minuter med cardiointervaller med korta vilor, tror inte jag minns allt vi gjorde men det var typ mountain climbers, djupa squat med press, hopp över bräda och andra av Gustafs favoriter. Det är här i svett- och endorfindimman som jag tänker att det här är banne mig "tough love" - han plågar mig för att det är det jag behöver i det långa loppet, men i den sekunden, då ÄR det bara plågsamt. Sjukt plågsamt. Men sen, sen är det fantastiskt underbart och jag älskar det! Svårast idag var att göra plankan när jag svettas så mycket att armarna bara glider på mattan #haha #dåharmangjortnåträtt Sedan fick jag "pausa" med tricpespress, box på mits och baksida axel med gummiband innan det var fler cardiointervaller och till sist en sjukt tung magövning som vi har gjort innan också. Jag har blivit bra på att hålla ländryggstrycket nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina