lördag 21 maj 2016

Lördagen inleddes med ett hårt, roligt och svettigt thaiboxningspass!

Idag kunde inte Anna vara med på thaiboxningen så jag var utan partner - alltid lite lite lite mer utmanande. Det är lättare att slå och sparras mot någon man känner tycker jag, å andra sidan så får jag ju chansen att sparras mot killar som är både ett och femtiotvå steg bättre än mig, vilket ger utveckling! I slutet av passet när Kalle tar ner garden och säger "men slå mig, mig, inte handskarna, slå så hårt du kan" alltså det tar emot men jag drog till honom (han är typ 25 cm längre än mig) och han bara "se, det gör inte ont! - nu sparka, så hårt du kan!" #gulp #läskigtsomtusan Men dom är sjukt snälla och markerar bara lite slag här och var. Men det blir också en påminnelse om hur mycket nybörjare jag fortfarande är. #somomjagtroddenåtannat när jag för tredje gången plötsligt ligger på rygg på golvet och undrar vad som hände #haha #intesnabbnog


Innan sparringen (där såklart även alla dom andra killarna jag försökte slå på var schyssta och peppiga och lät mig träffa lite ibland) så körde vi mitsträning där mitshållaren bestämmer slaget. Superkul! Jag teamades ihop med en yngre kille, ungefär jämnlång och inte direkt nybörjare. Men han sparkade inte i närheten så hårt som Gustaf i förra veckan så kändes inte så tungt att ta emot slagen. Det är bara kroken som är svår för då håller man ju mitsen i ett ytterläge där man inte är direkt superstark.

Kort koncis uppvärmning och lite magträning som avslut. Ett superbra pass som fyllde på energinivåerna och dessutom gav kroppen en bra genomkörare #Ididgood


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina