lördag 7 maj 2016

Thaiboxningslördag!

Ett lågintensivt thaiboxningspass är ungefär vad kroppen klarar så jag kör på det tänkte jag. Borde kanske gått upp i lite bättre tid men hann i alla fall få ner lite yoggi och kaffe :-D #tidsoptimist #sängenärskön

Kul slag- och sparkkombinationer på mitsar idag - det är ju den typen av träning jag gillar bäst! Och PT-Gustaf har flyttat tillbaka in i mitt huvud igen #hurgörhandetegentligen, försökte verkligen att tänka på det vi tränade på i torsdags, räckvidd och att låta slaget gå rakt fram och rakt tillbaka. Ta det lungt och inte stressa, en serie i taget, landa, fokus, nästa slag. Tyckte jag lyckades bra. Fick ett "bra jobbat" av tränaren också - då växer jag! #bekräftelsejunkie

Inser att jag kanske låter gnällig nu men alltså, måste uppvärmning vara lika med springa runt och hoppa och veva lite med armarna? Varför har man uppvärmning, vad är syftet? För mig är syftet att få igång kroppen och att bli lite varm i de muskler och leder jag ska belasta. Vi belastar axlar och rygg otroligt mycket, borde då inte fokus på uppvärmningen vara på dessa två delar av kroppen? Ett annat syfte med en uppvärmning (som jag t.ex använder i simskolan) är ju att träna på de rörelser man ska utföra i sin "gren", ibland har vi kört skuggboxning som uppvärmning, det är ju ett utmärkt exempel på just detta! Jag kan också se ett värde i att träna t.ex. spänst och snabbhet i en uppvärmning. Men springa runt i en ring? Njääää #blirjudessutomheltyribollen

Och när jag ändå är på gång och gnäller så blir jag störd och tappar fokus när man mitt i slagserier får order om att göra 10 armhävningar, eller 10 burpees eller nåt annat "fys-inriktat", jag tappar liksom bort var jag är och vad jag ska göra och så måste jag börja om.

En del av fys-träningen idag var grenspecifik, slag på säckar, kul, och jobbigt!

Bjuder på en bild från förra lördagen när Svempa och hans fotokompisar skulle ta bilder av oss, "se lite allvarliga ut" #moahhhhhh #endorfinernasprutaruröronen Det GÅR ju inte. Så jag tramsade istället, verkligen inte snyggaste bilden på mig men dom andra brudarna ser ju coola ut ;-)


Fotocred till Svempa! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina