söndag 1 maj 2016

Gick till gymmet, tog spegelselfie, lyfte några vikter, gick hem.

Med facit i hand borde jag stannat hemma idag, jag behöver INTE negativa tankar och pass som tär på mitt självförtroende just nu, men det var exakt vad det här blev.

Var otaggad men blev övertalad och åkte bort till gymmet. Värmde upp med lite skuggboxning och hopprep (=hopprep är bäckenbottensträning för mig) .

Började med det viktigaste, spegelselfien ;)


Och tänkte sedan klura ut hur stor "Gustaf-effekten" är så jag tog 12,5-kiloshantlarna och körde bröstpress, överlevde 3x7 vilket betyder att Gustaf-effekten är ungefär 2,5 kilo ;-) i just bröstpress då :-D

Försökte mig på lite core-övningar också - för det var faktiskt väldigt längesedan, har tyckt att det vi gör på thaiboxningen räcker. Körde axelpress på pilatesboll, korsvis lyft över pilatesboll, 2x5 av tuck-peak-split-armhävning i trx, 2x20 russian twist med 4 kilos boll (väger den verkligen fortfarande 4 kilo? den var ju mycket tyngre förut?) och 2x20 vanliga situps. 10 hängande benlyft (når inte riktigt 90 grader i höften så inte "godkända" men ändå, så högt jag orkade)

Sedan kände jag bara att. NÄ, jag ska inte göra det här, jag åker hem. Och så gjorde jag det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina