tisdag 31 maj 2016

Tisdagsstyrka i #tyngre träningstajts #kabooom!

Jag hade - igen - inte en aning om vad jag skulle träna när jag kom till gymmet idag #ruskigtdåligovana, det är med att skjuta från höften kanske inte är det bästa i längden, men jag erkänner ju i alla fall! Det får jag väl vuxenpoäng på?

Mina nya träningskläder från #tyngre.se kom igår så det kändes ju omöjligt att inte använda dom idag, tajtsen var supersköna, höga i midjan, mjuka och ganska varma :-D Dom blir toppen till vintern, idag, lite för varmt :-D Linnet var också jättebra, lite kortare än jag är van vid, men det är ju det där med att utmana sig själv #fuckcomfortzone ;-)



Under tiden jag värmde upp på löpbandet så resonerade jag lite med mig själv och med fredagens grit cardio och söndagens pass i åtanke så tänkte jag att överkropp får det nog bli.

Jag körde 3 x 8  på det mesta idag :-)


  • Smal rodd - nivå 6
  • Lats - nivå 8 -6 -6 
  • Hantellyft framåt 6 kg 5 kg 5 kg
  • Hantellyft sidan 6 kg 5 kg 5 kg
  • Framåtlutade flyes 6 kg
  • Axelpressar 5 kg
  • Ländryggsresningar 10 st utan vikt 
  • Bröstpress m hantel 12,5 kg 
  • Utåtrotationer (3x10) med deadhang i vilan
  • Core: tuck-peak-split-armhävning 3x3 
Kände mig supernöjd med passet, ett litet lagom mellanmjölkspass där axelövningarna var den tunga biten. Men det är ruskigt snyggt med starka axlar och dom är liksom lite viktiga i thaiboxningen också så det får bränna lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina