lördag 28 maj 2016

Ett thaipass helt i min smak - bara teknik ingen fys! #plötsligthänderdet

Dagens thaiboxningspass var grymt bra och helt i min smak, först en lätt uppvärmning där en del var teknik mot spegel #gillarmassor och sedan resten bara teknik mot mits och sparring. Hur kul som helst! Mera sånt Svempa!!

First things first ;-) Allra först körde vi frontkicks och knäträning, och OJ vilken träningsvärk jag har i magen! #fattarintevardenkomifrån, jag behöver tänka att träffa med lite rakare ben #mentalnotering. Därefter mitsträning där mitshållaren bestämmer slaget, det är kul tycker jag! Då får man tänka lite som mitshållare också, och försöka vara tydlig med vad man menar #intelättastalltid, 2 ronder var körde vi med mits, med lite situps i mellan #inteskönastförträningsvärken.

Sedan var det sparring med handskar och benskydd, det är nästan det roligaste faktiskt, Svempa poängterade idag att det ska vara lugnt och kontrollerat och ROLIGT. Ja, att ha kul är inte svårt, att hålla sig lugn när man får en smäll på näsan är desto svårare ;-) det händer liksom nåt i kroppen då, och det är just den känslan man måste kunna stoppa undan, för med den kommer misstag och då skadar man sig själv eller nån annan. Vi bytte "partner" i varje rond, skitkul att sparras mot dom som är mer vana. i alla fall nån gång ibland när dom släpper in mig så jag får tro att jag träffade av egen kraft #haha #haringaillusioner :-D Men några gånger lyckades jag nog i alla fall att förvåna dem och fick ett "oj! bra jobbat", blir ju löjligt stolt då!

Idag kände jag att jag börjar få lite bättre reaktion i mina blockeringar, förutom att armskrället fortfarande går ner för att möta roundhousekickar, inte smartast i världen. Jag tror att det är för att jag inte riktigt kan bestämma mig för om jag ska blocka den eller bara ta emot den på armen och så blir det liksom nåt mitt i mellan som inte är bra för nåt. Måste jobba på det - också. ;-)

Efter passet var vi lite höga på dom där endorfinerna igen, jag och Anna ;-) Nu är det en hel vecka till nästa gång och jag hoppas på fler pass av den här sorten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina