torsdag 5 maj 2016

Thai-pass # 4 - Privat thaiboxningspass - det blir inte bättre än så! #såroligtsåjagsvävar

Efter många om och men och meddelande fram och tillbaka så har jag och PT-Gustaf lyckats synka våra kalendrar och YES vad jag behövde det! Så idag stod ett pt-thaiboxningspass på schemat, gissa vem som var toktaggad? #haha #dagensunderdrift #Gustafvarocksåtaggad

Började med att jag fick lära mig hoppa rep. Alltså jag trodde ju jag kunde hoppa rep. Jag hade fel. Förutom att rephoppning är hög nivå av bäckenbottensträning så är det tydligen också koordinationsträning #haha #ajminafötter så, jag skulle hoppa hopprep på ett ben med dubbelhopp på varje fot. På mjuk matta. Om man då inte lyfter från mattan på andra hoppet så.. ja.. AJ! Sedan var det meningen att jag skulle avancera till ett slags mini-skidhopp, det gick sådär. Det var länge sedan jag kände mig så oduglig på nåt så enkelt. Men vänta bara, här ska övas!

Sedan var det en massa teknikträning, slagserier, roundhouse-kickar och frontkickar. Jag gör lite samma misstag som förut men dom är mindre i omfattning kan man säga. Min styrka är min räckvidd och då ska den raka högern sitta BOM bara så den måste gå rakare fram och rakare tillbaka. Min vänsterrundspark är både snabbare och hårdare (än förut och än högern) och det tror att coachen var lite överraskad över :-D Jag som inte ens kunde hoppsa-stega innan #detgårframåt #45minuterpåsäckenhjälpte Mitt stands är hyfsat bra, hamnar lite brett ibland. Fokus idag var på att bli snabbare. Det är bra. Jag vill bli snabb som en kobra #manmåstehavisioner

Snabb och stark. Yes, mitt framtida jag! 

Nu ska jag försöka ta med mig alla grejor från idag till lördagspasset på hemmaklubben!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina