måndag 16 maj 2016

Varför göra nåt nytt när man kan göra samma? Måndag hjärtan MoveIT lika med sant!

Ja alltså, det är ju måndag, och då är det MoveIT, varför ändra på ett vinnande koncept? Det skulle vara för att bloggen börjar bli lite tråkig och jag upprepar mig själv, MoveIt-PT-Thaiboxning. Jo, variationen i träningen är inte jättestor just nu, men snart är det sommarschema och då brukar ju korten bli delade på ett annat sätt så jag är säker på att det blir lite annorlunda då!

Blev jätteglad när kompisen Emelie dök upp och trotsade pollenallergin och teamade med mig! Riktigt bra pass idag med många härliga peppiga träningskompisar! Först ett styrkevarv, 2x40 sekunder med en hel del överkroppsövningar #tackfördengustaf, har sjuk träningsvärk från passet igår så riktigt skönt att få bli uppvärmd i musklerna igen! Sedan var det ett gäng tabataintervaller som cardio, kabom in i väggen bara. Ska jag vara ärlig så hade jag nog lite mer att ge fysiskt men mentalt var det stopp där.

Efter passet hade jag övertalat coachen att hjälpa mig stretcha bröstmusklerna, det krävs ju lite insatser där nu om jag ska få axeln att "ramla tillbaka" till sitt rätta läge. När nu Emelie var där så visade han istället henne så kan vi ju hjälpa varandra! Thats what friends are for - right?

Visst är det lite knäppt det där att man VET vad man måste göra för att kroppen ska må bra men ändå låter bli att göra det? #skärpning #andrabullarnu





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina