måndag 30 maj 2016

Godkänd för fortsatt träning av osteopaten och vilodag!

Idag var det besök hos Osteopat-Dennis, mannen med dom magiska händerna :-D för en liten check av kroppen. Jag och PT-Gustaf ställer till det och han fixar brukar jag säga :-D Idag var det också viktigt att få grönt ljus för att få fortsätta med marklyft, och det fick jag! #wihooooo

Jag var lite sned i ryggen och det fixade han till. Axlar/bröstmuskel ser bra ut, jag ska bara fortsätta som jag redan gör. Fick dock lite bakläxa på att han kände av lite stress i kroppen. Jag vet varifrån den kommer och just nu kan jag inte ta bort den utan måste hantera den. Så jag ska vara nog med att andas ordentligt och syresätta musklerna och också se till att djupandas några gånger om dagen. Och han har rätt. Min andning åker just nu lätt väldigt långt upp och med andningen följer axlarna och ja, stelhet i kroppen. :-/  Jag behövde den påminnelsen!

Jag visste svaret men frågade ändå om jag fick träna idag och svaret var ju "helst inte, en rekreationssimning kan jag sträcka mig till" - och det var ju inte det jag var sugen på ;-) så jag avbokade mitt MoveIT och la in en extra vilodag. Med tanke på att jag körde sju pass förra veckan kunde jag unna mig det tänkte jag!



Idag kom också mina nya #tyngre träningstajts som jag beställde. Gillar massor! Synd att det ska bli så varmt i morgon att jag nog vill träna i korta byxor ;-) får kanske offra mig och svettas lite extra så jag får använda dom :-D  Dom är dock röda så det lär få bli några separata tvättar på dom :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina