torsdag 19 maj 2016

Vilodag med massage av vader och minor pectoralis

Jag har det så lyxigt att vi får massage på jobbet, vi betalar såklart men massören kommer till jobbet och vi får gå på vår arbetstid! #ruskigtbraförmån Så när mina vader var totalt stenhårda och knöliga och helt stumma så tänkte jag att han kunde få göra en insats. Det gjorde han. Det gjorde ont. Men det var det värt! Nu är dom mjuka och fina och jag har fått tillbaka studsen i benen! Heja!

Jag har idag också lärt mig att den ena vadmuskeln tränas med stående vadpressar och den andra med sittande och den ena vill ha tungt och den andra vill ha måna reps. Sedär. Nörden har forskat igen ;-) #jagvetattjagärliteknäpp

När jag ändå var där så fick han ge sig på min minor pectoralis också, en liten liten muskel som spelar väldigt stor roll för alla oss som har problem med framåtroterande axlar - i mitt fall dessutom domningar i armar och händer. Den var lite tjurig på att ge sig - inte oväntat i och för sig men lite mjukare och lite lossnade det i alla fall. Jag har ett bokat besök hos Dennis Osteopat i slutet på maj och så hoppas jag han kan få den att ge med sig och släppa tillbaka mina axlar till sin rätta position.

Jo, och sen måste jag ju göra fler rätt än fel - och inte som nu träna massor av det som förvärrar problemet och jättelite av det som hjälper. #inteskarpastekniven Nä, köra bröst och latsdrag är liksom två saker som förvärrar - och vad har jag sysslat med på sistone? Jag VET ju men som vanligt så tänker jag att det inte gäller mig.... eller nåt.... Alltså det finns ju en jättebra anledning att Gustaf ALLTID lägger på en rodd om vi kör lats. Jaja. Bevisar bara att det finns en jättebra anledning att ha en PT - och att jag gärna behåller min en lång tid framöver.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina