söndag 15 maj 2016

PT-pass # 54 - slutkörd från topp till tå #iallafallnästan

Denna vecka har livet liksom kommit i mellan mig och träningen, i fredags var kroppen dessutom trött så jag var förnuftig och samlade vuxenpoäng igen och parkerade i solstolen istället för att köra Grit. Så dagens pt-pass var bara veckans tredje träningspass, å andra sidan var det ett galet tungt pass som gör att ju nu sitter här och nästan inte kan skriva för att mina armar skakar så förbaskat #haha #dåharmangjortnåträtt 

Det blev lite av ett yrselpass - igen. Har känt på sistone att jag blir lätt yrslig när jag tränar styrketräning, Gustaf tycker att jag - för det mesta - andas rätt så jag skyller det på ett lågt blodtryck. Det är liksom inte yrslig på gränsen att ramla utan bara ett lätt "snurr" i huvudet. Borde nog sova lite mer också, kanske. Men då blir det ju ännu mer vuxenpoäng och så kan vi ju inte ha det ;-) 

När vi ändå är inne på kroppsliga begränsningar så är mina vader lite trötta, och gissar jag, lätt övertränade. När jag var och fixade benen hos hudterapeuten (hon är massör också) och hon avslutar med att smörja in benen och jag hoppar högt när hon rör vaden, ja då vet man att man behöver besöka en massör igen #noshitsherlock I natt har jag dom dessutom krampat rejält och då gick jag bara en dryg timme i klackade skor igår #herregudliksom. Well, massör ska bokas, och ett besök hos Osteopat Dennis behövs nu också för att fixa det jag ställt till med. 

Värmde upp med lite rodd och vi skrattade lite åt att jag det jag nu ror som lite uppvärmning med en lätt andfåddhet var mitt absoluta max i maj för ett år sedan. För ett år sedan kunde jag dessutom knappt göra axelpressar med enkiloshantlar - det är en lite annan story nu. #starkaresnyggaresmidigare

Dagens pass var till sin form ett pyramidpass, (först ökande belastning minskat antal reps sedan minskande belastning ökande reps i samma set). Vi började med bänkpress där Gustaf försökte lura mig till ett rekord, det är inte långt borta men idag orkade jag inte hela vägen upp på 45 kilo, men jag vågade släppa ner den hela vägen! Sista repsen i pyramiden med bara stången var sjukt plågsamma #vägerdenetttoneller men med lite (*harkel*) hjälp från min coach så fastnade jag i alla inte under den. 

Därefter några chins och sedan vidare till ryggen. Körde smala och breda lats från 4-8 och sedan ländryggsträning. Alltså, jag fattar inte varför mitt huvud har ett sånt motstånd mot att träna ländrygg! På egen hand hade jag lätt gett upp halvvägs idag men jag fixade det ju när jag tränar med Gustaf. Jag kallar det #gustafeffekten :-D  Efter ländrygg körde vi axlar med hantlar. Framåtlutande flyes, hantellyft framåt och "kycklingvingar" (heter det ju inte men jag kallar dom för det #merknäppänvanligt) . Dessutom bendödarset på benpressen, låg belastning. Mååååååånga reps. Krävdes lite pannben där vill jag lova. Snabb core och sedan några minuters tabata där benen inte alls tyckte att dom behövde vara med mer men lite fick jag upp pulsen till slut i alla fall! 

Nu ska jag vila några timmar innan det är dags för simskoleavslutning vilket innebär den "värsta" lektionen för oss instruktörer på hela terminen, 50 meter hinderbana och alla ungar i bassängen samtidigt, då krävs det fokus för att hålla säkerheten på en bra nivå! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina