torsdag 2 juni 2016

Överraskar med lite thaiboxning så här på en torsdag #sjuktroligtpass

Hemmajobb idag vilket innebär att jag hinner till thaiboxningen som börjar 18, dessutom bytte jag och maken träningsdag när nu mitt MoveIT blev inställt igår så allt var upplagt för ett bra pass!

Jag älskar sommarvärmen som vi har nu, njuter för fullt - men det var sjukt varmt i lokalen idag så tröjan åkte av ;-) och jag fick ytterligare en chans att tänka #fuckcomfortzone och strunta i att den kvarvarande bilringen skuttade omkring i otakt med mig.  ;-)

Idag bara spark/benträning, superroligt och utmanande och kul att byta sparringpartner i varje rond! Först körde vi mot sparkmitsar, roundhouse från nära avstånd och utan "hoppsa"-steg på främre benet. Svårt! Sedan också frontkickar på sparkmitsar och jag körde mot en man som hade en del kraft bakom, hur jag än försökte så flög jag minst en meter bakåt i varje spark #haha #somenvante

Sedan kickträning med benskydd, med närkontakt med händerna, lugnt och sansat, roligt! Vi gick typ "varvet" runt och efter några ronder hamnar jag med en tjej jag inte sett så mycket innan "oj du ser farlig ut" säger hon #jaglovarjagärjättesnäll och jag tänker: farlig? Jag?  "Det är jag inte" svarade jag :-D Sedan fick jag lova henne att det inte gjorde ont typ 30 gånger :-D och jag känner igen mig själv från ett halvår sedan!

Mitt vänstra lår har dock fått mycket stryk idag och när Svempa på slutet bara ska visa en grej och drar 3 jättelösa low-kicks på mitt lår så fick jag använda en stor portion viljestyrka för att stå still och se oberörd ut. #mindoverbody #älskarsmärtanvarjegång


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina