tisdag 7 juni 2016

Tisdagsstyrka - där det inte redan gjorde ont ;-) #ojoj #sjukasteträningsvärken

Trampade iväg till gymmet och visst återigen inte riktigt vad jag skulle träna, jag funderade på var jag INTE hade ont nånstans ;-)  Baksida lår var helt uteslutet, framsidan också, pytteliten känning hälsena vänster så inga vader. Tricpes? No way! Bröst? Ska jag ju ta det lungt med. Håhåjaja. Sicket i-landsproblem :-D

Bestämde mig i alla fall för att köra axlar, för dom är fräscha och fina men började med att mjuka upp ryggen med lite smal rodd, nivå 5, 3x8, lätt alltså. Därefter körde jag axlar i 3x8, utsida och framsida med 5 kg hantlar och baksida med 6 kg. Gjorde utåtrotationer 3x10. Var ju inte ens pyttelite svett efter det så jag gjorde sedan frivändningar med axelpress med liten stång + 15 kg, 3x8 reps. La till enhandsbröstpress i cablecrossen, 18 kg, 3x8 och avslutade med tuck-peak-split där jag vände på siffrorna och körde 8x3. Sedan var jag nöjd och cyklade hem igen!

Dagens realitycheck var när jag provade att göra deadhang i en hand - "hur svårt kan det vara?" - ja ni vet ju vid det här laget... för jävla svårt helt enkelt! Typ 3 sekunder klarade jag. TRE? Piiiiiinsamt! Får helt enkelt gå ner massor i vikt till så jag blir lättare och kan hänga längre :-D  #problemlösare






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina