lördag 18 juni 2016

Terminsavslutning på thaiboxningen #rättinikakletbara

Nu är vårterminen slut på thaiboxningen och därmed är det uppehåll tills hösten, jag gissar att jag kommer att få abstinens och lockas att lägga en och annan PT-timme på Nak Muay i Varberg i sommar :-D

Jag anpassade några övningar idag för att inte fresta för mycket på den lätt svullna och ömma foten, belastning rakt fram är inga problem men sidledes är den inte särskilt stabil och hoppa kändes läskigt. Vi tränade front-kicks och knän mot sparkmits, med och utan omhopp, jag lyckas ju göra omhopp nu men dom är ju långsamma som sjutton såklart, så nu ska jag öva på att få lite mer explosivitet i det hela. Bra sommarprojekt ;-)

Vi fick också köra några ronder mot mitsar och då fick jag och Anna köra varannan rond mot Bi, som var tränare idag. Kul, men tufft :-D

Tack för denna termin alla tränare på Glommens Thaibox Muay Thai! Ni är grymma, alla på sitt sätt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina