fredag 3 juni 2016

Nytt maxpulsrekord - världens bästa fredagsfys = Grit Plyo!

Jag bestämde mig först vid lunch idag för att jag skulle träna, jag ville känna efter hur kroppen kändes och jag sov dessutom förskräckligt dåligt i natt.  Jag är öm i vänster lår men det har inget med överträning att göra ;-) och jag kände att mitt huvud behövde det här passet även om inte kroppen gjorde det!

Efter lite inledande förvirring om det var Plyo eller Cardio som skulle köras idag så bekräftade Coach Gustaf att det var plyo #tackgodegudfördet, vetesjutton om jag inte hade gått ut annars, för ett cardio hade jag nog inte pallat mentalt idag. :-D

Första halvan av passet med "pyramiden" är helt galen, jag är glad att inte den här releasen kom när jag vägde 16 kilo mer och var i mitt livs uslaste form, då hade jag nog fasen inte överlevt :-D Eller jo det hade jag ju men jag hade säkerligen fått allvarliga men ;)  Slutet är däremot superroligt och det är vetskapen om det som gör att man tar sig igenom första halvan. Varmt som tusan i salen så det fick bli ned-cabbat idag också! #hejvalkenärdukvar?

Körde med pulsklockan idag och efter passet när jag kollade datan i den så visade det sig att min högsta puls idag var 185 - det är det högst jag mätt upp på mig själv! Och då vill jag nog inte säga att jag slog helt i väggen idag faktiskt, så liiiiiite till finns det att ge! Medelpuls på 151 under en halvtimme är väl inte helt pissigt det heller ;-) Bra jobbat migsjälv! Coachen såg glad ut för min skull också! Han är ju typ hyfsat medskyldig till den goda form jag befinner mig i nu så: Bra jobbat coachen!

Dessutom så himla roligt att se Sanna tillbaka på MH - utan kryckor och körandes även dom tuffa passen! Så välförtjänt efter allt slit hon lagt ner efter sin skada! Hejja dig Sanna! Många andra kompisar på passet också men bara Linda ville vara med på bloggbild ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina