måndag 13 juni 2016

Fot-vad-förnåt? ;-) Måndag = MoveIT - även om Sverige spelar EM-match :-D

Jodå, mitt i Sveriges match mot Irland så är det ett MoveIT pass och det märktes på antalet deltagare ;-) men vi som var där slet för dom som inte var det ;-)

Riktigt roligt pass idag med bra variation på övningarna

  • sneda armhävningar (gjorde första 2x5 på fötter)
  • bicepscurl (gjorde 1a med 7 kg andra med 8 kg #sjuktstarkt)
  • Squathopp i trx - försökte scora extra points genom att nicka taket men behöver växa lite först :-D 
  • Tricpespress på låda - myyyyycket mjölsyrarester i dom från igår #ohlordhavemercy
  • Fällkniv med vikt mot taket, coachen tyckte jag fuskade #gjordejagnogliteockså
  • Kettlebellsvingar (12 kg) - precis lagom tungt
  • Utsida och framsida axel (5 kg) - utsidan var tung idag, framsidan var stark!
  • Viktade utfall - den hade jag förträngt att vi gjorde faktiskt, hade 15 kg i varje hand. Låren skrek #auch
Sista varvet var cardio-intervaller, varav den ena innefattade mina gamla hatövning mountain climber kombinerat med min nya hatövning horisontell benböj ("grodan"), den är så helt enormt lårtung så det är inte klokt faktiskt. Då får pannbenet bekänna färg vill jag lova. Så med svetten droppande pausade jag bara lite, å andra sidan var sista intervallerna "snabba fötter" kombinerat med squat-hopp och då är det bara att köra hårt så jag tog igen det där. 

Vi är alla både starkare, mer uthålliga och snyggare än vi tror ;-)  It is all in our heads - kom ihåg det tjejer! 



PS: Långa #tyngre tajts var lite väl varmt idag men jag ville inte gambla och hamna på ett utomhuspass i kortbrallor ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina