lördag 11 juni 2016

Om att vara ofokuserad på ett thaiboxningspass #inteenbraide #hoppsan

Åkej, jag erkänner. Huvudet är inte helt med mig och att tankarna glider iväg lite när man står och lyfter hantlar eller springer fram och tillbaka i ett grit-pass är inte hela världen, men om dom gör det när man sparras i thaiboxning, ja då säger det pang. #menherregudskärpdig Tappade fokus flera gånger idag och plötsligt har jag slagit mig själv i huvudet med mitsen eller sparkat tränaren på armbågen... #förlåtförlåtförlåt

Liten tapper skara idag (hårt studentfirande?) så Bi, som höll i passet, hade stenkoll på mig och Anna. Både bra och dåligt ;-) Tema idag var höga sparkar och det känns i ljumskarna nu vill jag lova! Dom vana körde lite mer avancerat men jag och Anna tog ner det lite till vår nivå, kändes säkrare så och med tanke på min mentala icke-närvaro var det nog tur ;-)



Först uppvärmning med hopprep och jag försökte komma ihåg vad Gustaf lärde mig sist med hur händerna skulle göra och det där skutthoppet han visade. Lyckades inte #minnesomenguldfisk men jag hoppade ändå såklart - även om rephoppning mest är bäckenbottensträning för mig. Det går extremt bra nu jämfört med för några månader sedan så all fokus som jag och Gustaf lagt där har verkligen haft effekt!

Sedan ronder med handmitsar och handskar/benskydd, två slag, low kick, high kick. Nöta nöta nöta. Bra träning! Som avslutning fick Anna och jag köra två ronder var mot tränaren med "mitshållaren bestämmer" - då blev det tungt ;-) men kul!

Avslut idag var lite fys - erkänner att jag deltog lite halvhjärtat men jag har inte dåligt samvete för det. fys kör jag tillräckligt av i veckorna ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina