torsdag 24 mars 2016

Thaiboxning på en torsdag! Idag utan kompis #fuckcomfortzone

Torsdag är makens träningsdag men idag var han inte pepp på träning så då kunde jag åka bort och köra lite thaiboxning. Tyvärr kunde inte Anna men jag var sugen på att inviga mina handskar och tänkte att "hur svårt kan det va?" (alltså jag måste sluta tänka så #moahhhhhh).



Jag var enda tjejen i nybörjargruppen idag vilket innebär att jag fick sparras mot killar. En av dem var väl i min viktklass och betydligt mer erfaren, den andra vägde typ inget och var lite mer erfaren än mig. Båda hade seriöst svårt att slå på mig och mesade hur mycket som helst. Jag frågade den första om han hade tyckt att det var jobbigt om jag hade varit kille och i min storlek "nej då hade jag nog pucklat på" Alltså i normalfallet är det ju bra och sunt med en sån spärr men det funkar ju inte om vi ska ha mixad träning. Jag är där frivilligt och jag vet vad jag mer mig in på. Jag är såklart tacksam om dom inte tar i allt dom har, i alla fall i slagen, men att stå och putta på mig? Nä, kom igen och KICKA DÅ. Till slut så tog han i lite mer i alla fall :-D

Idag var det sparring hela passet, en ny tränare, Johannes, som jag inte haft innan.Han gav mycket bra info och visade bra, men problemet blir ju att det är så många saker att tänka på när man väl fightas att det inte stannar kvar i huvudet liksom. Frustrerande! Jag gör samma "fel" hela tiden. Jag blundar när jag slår (alltså - VARFÖR - så sjukt korkat ...) och jag har svårt att hålla reda på höger och vänster och vilket ben som ska vara var - dålig kroppskontroll/kännedom alltså. Same story som i hela mitt tidigare liv. Det jag saknade idag var den personliga feedbacken och korrigering från tränaren, nu var ju min sparringpartner lite mer erfaren och kunde coacha mig men ändå!

Nånstans där i mitten så slog vi ihop med fötterna, det gjorde ju ont, men det går fort över, tills man sätter sig ner och passet är slut ;-) Alltså dom där endorfinerna är några riktigt kompetenta smärtlindrare ;-) Många kickar med höger idag, även utan mits, så öm som tusan och jag gissar att jag kommer att ha lite blåa armar eftersom en av övningarna idag var att vi skulle "ta" en spark mot överarmen. Jag är bokad på Grit Challenge i morgon men frågan är om jag inte ska vara lite förnuftig och inse att min fot nog inte vill vara instängd i en sko och hoppa en massa i morgon ;-) Det är kö på passet så jag väntar tills i morgon med att bestämma mig, men det lutar åt en avbokning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina