fredag 4 mars 2016

Fredagsfys - hemmadisco med fuldans tillsammans med kidsen!

Ja, alltså jag gillar verkligen att dansa, jag är inte ett dugg skillad på området men dansglädje finns i massor #hellreänbra



Min fredagseftermiddag började dock med lite avancerad orientering på Nordstan. Alltså, det borde finnas en jäkla app för den gallerian så man inte går vilse! Jag skulle köpa pysselbok i present till en av lillebrors kompisar (eftersom vi inte har några leksaksaffärer kvar i vår lilla stad tänkte jag göra det innan jag åkte hem, lät som en bra idé .... ) Jag hade kollat i förväg i vilka sektioner jag skulle till, men så blev jag lite wild-and-crazy och tänkte "hur svårt kan det vara" (ja och det vet vi ju nu hur det brukar gå när jag tänker så #moahhhhhh) och tog en annan ingång än den jag brukar och ja, lost. Completly. Åkej, lugn och fin, hittar en sån där elektrisk infotavla lyckas klura ut hur den funkar (och övervinner bacillskräcken och petar på den - blir jag sjuk nu igen så vet jag varför.. ), ser att den ena leksaksaffären är en bit bort bara så jag går däråt. Hittar den inte. Går till nästa infotavla och söker fram den andra affären. Lyckas efter lite förvirrat snurrande hitta den, dom har inte EN ENDA pysselbok som inte har prinssejävlar eller frostelsa på framsidan. Åkej. Gör ett försök att hitta den andra igen, ser att den ska vara i källaren, tillbringar en kvart att leta efter nedgången till källaren (nej, hissen gick inte dit... ). Och när jag har gett upp och går mot stationen så hittar jag den bakom ett hörn, alltså att den affären har NÅGRA kunder är ett under, faktiskt. Men, dom HAR det jag letar efter så jag köper den och eftersom jag nu missat tåget med typ 4 minuter så passar jag på att ta en fredagslatte från Starbucks #becauseiamworthit #litelagomsvettigipannan



Fuldansen då? Jo, lillebror hade den goda smaken att önska sig en discolampa i födelsepresent och svärföräldrarna köpte en jättefin! Och den satte vi igång i köket och så lockade vi kidsen att komma ut och tokdansa med oss! Det är tur att jag delar musiksmak med barnen, det gör inte maken ;-) Det kan kanske anses av moralelitistiska pk-eliten och mamma-maffan som lite dåligt föräldraskap att skrål-sjunga tillsammans med barnen när texten går "Har alltid kollen, tror du jag är orre, tappar ej kontrollen, Bara när jag är full!" (barnens skola har infört en nolltolerans mot "fult språk" - men jag gissar att personalen helt enkelt tror att orre är en fågel och det kan vi kanske låta dem fortsätta tro? #visslaroskyldigt) Vi dansade också till "Går mot rött" - en riktig favorit hos mig kidsen sjunger gärna med i "finns inget som kan fakka det jag känner just nu" - ehhh, ops? Eller nåt ;-) Fast "fakka" det är väl att sortera saker i fack eller? Jo, och så ungarnas tokfavorit "Bermudatriangeln" av PandaDaPanda - det är ren glädje i den låten alltså! Jag tänker att rörelseglädjen uppväger det usla föräldrarskapet här, eller hur?  :-D  ;-)


Så en sisådär halvtimmes tokhoppfuldansande gjorde mig faktiskt riktigt svettig så jag tänker att det räknar jag som ett sånt där lågintensivt pass som coachen alltid tjatar om.


I morgon - thaiboxning! YEY!




3 kommentarer:

  1. Hej! Mycket fina effekter från discolampan! Var kan man köpa exakt den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag har inte en aning faktiskt, gissar typ Claes ohlsson Eller liknande

      Radera
    2. Tack för snabbt svar! Härlig blogg med mkt positiv pepp & energi! Keep it going :-)

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina