torsdag 31 mars 2016

Veckans lågintensiva pass - teknikthaiboxning!

Maken var gullig och hoppade in och tränade i tisdags när jag var opepp så då kunde jag ge mig iväg idag istället och eftersom det är thaiboxning var valet av träningsform given!

Anna och jag kämpade på i hetten (typ thailand-hett, det var längesedan jag var så svett utan att ens vara andfådd!) och det är verkligen som att vara barn på nytt igen. Till synes enkla manövrar blir omöjliga när hjärnan vägrar samarbeta med kroppsdelarna. Höger hand åt höger och vänster åt vänster - hur svårt kan det vara? För att inte tala om att gå bakåt och börja gå med det bakersta benet, det blir liksom helt fel i huvudet :-s  Och att blocka med armen på ena sidan och benet på den andra - hur oeffektivt och korkat är det då? Ja, och så det där med att titta på sin motståndare och inte på mitsarna, eller sina egna ben..  #syntaxerror Och jag hade inte puls över 140 på hela passet (lågintensivt var det ju!) så jag kan inte skylla på det heller.  Jag är bara rätt kass helt enkelt, men det är bra, för då finns det massor av saker jag kan bli bättre på ;-)

Roligt pass idag, bara teknik i olika enkla kombinationer och dessutom träning på "stands" som jag så väl behöver, jag hamnar ideligen på en linje, vilket är rätt värdelöst i thaiboxning. Kunde böja tårna idag så en timme på tå var inte riktigt lika plågsamt som i lördags #ärhuvudetdumtfårkroppenlida men mitt blåmärke på benet har "glidit ner" och bildat en svart "pöl" nere vid hälen. Jag ser inte klok ut, men det matchar mina åderbrock fint! #haha #beach2016 #gömmermigivassen

Kolla här så snygga vi är i våra nya handskar ;-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina