lördag 26 mars 2016

Först thaiboxning - sedan familjefys på Vallarna #världsklass

Började dagen med att nästan komma försent till thaiboxningen ;-) Tränare idag var Bi och både Anna och jag fick nästan privatlektioner då vi fick köra mot varsin tränare. Superbra men också svårt då man direkt får feedback på alla fel man gör, och tro mig, det är måååååånga. Alla är vi ju barn i början #ordspråkigen men GAHHHH jag är ju så otålig. Fick bra feedback idag och tränaren tyckte jag hade bra teknik (för att vara nybörjare antar jag men det sa han inte #haha) Tiden rusade iväg och uppplägget var ungefär samma som innan, uppvärmning på skolgympevis följt av sparring och med grenspecifik fysträning som avslut. Kul, löjligt svettigt, och lite mindre blåmärken idag :-D  Att stå 1. 5 timme (inte riktigt men nästan) på tå var dock inte helt behagligt måste jag säga, men imorgon är det vila och på måndag planerar jag styrketräning så tills nästa bokade pt-pass på tisdag bör den vara okej igen tycker jag!


Vi hade visst lovat barnen att köra lite trappintervaller idag så efter lite snabb energiladdning hemma så körde vi till Vallarna. På sommaren lägger ju farsen beslag på "amfi-teatern" och då får man inte gå in alls men nu på våren så är det fritt fram att springa som tokar upp och ner. Lillebror kämpade på bra och storebror bestämde sig för att klättra i träd istället - all träning är bra träning ;-) Blev inte jättemånga intervaller för mig, benen var rätt sega men 5-6 stycken maxintervaller fick jag ihop i alla fall och kanske lika många där jag hejjade på lillebror. Vi joggade sedan bort till utegymmet och barnen fick köra lite anpassad styrketräning innan vi frös så mycket att vi bestämde oss för att avsluta för dagen.



Glad påsk till er allihopa! 

2 kommentarer:

  1. Härlig påsk på er! Fotot är så fint ❤️

    SvaraRadera
  2. Ja, jag och Anna har tränat på selfies nu ;-) *skojar bara* Ja, det blev helt okej trots storas motvilja att vara med ;-) Glad påsk hela familjen Hedbert!

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina