måndag 28 mars 2016

Överkroppsstyrka och lite sparring en helt vanlig annanadag påsk!

Röd måndag betyder inget MoveIT så Anna och jag bestämde gymträff istället. #starkatjejer #vikörhårdare Jag har inte svullat en massa onyttigheter i påsk men att äta "konstig" mat som kroppen inte är van vid flera dagar i sträck sätter sina spår och jag känner mig svullen och öm lite överallt så skönt att komma iväg och köra lite kompisträning! 

Vi körde lite överkropp, började med axelstyrka med gummiband, utsida, framsida, baksida, det är en tung övning som bränner bra! 3x10 reps jag avsutade med månandens mest oengagerade rotatorcuffsrotationer ;) 

Bara lite arrangerad bild ;-) 

Sedan gjorde vi persförsök i bänkpress och vi räknade fel ;-) att Anna "råkade" klara 50 kg när hon trodde det var 45 #haha #viharlärtossavGustaf #starktjobbat! Men ärligt, hur svårt kan det vara för normalbegåvade människor att räkna vikter? Jag står där varje gång och kliar mig i huvudet och känner mig som en fiskmås ungefär. Jag gjorde 1,5 godkänd på 42,5 och jag är nöjd med att vara tillbaka där jag var innan jag blev sjuk! Gjorde ett försök på 45 också men det är för tungt. I alla fall om man kört såpass tungt innan som vi gjorde idag. 

Sedan körde vi smal rodd för ryggen. 3x8 reps, nivå 6 för mig. Kändes helt okej! 

Jag hade med mig mina handskar och vi lånade sedan gruppträningssalen och sparrades lite. Kul och roligt att göra det mer i sin egen takt! Men golvet var i halaste laget med strumpor och det blev för strävt barfota. 

Jag har blivit bättre på att slå med vänster först!

Rätt hand, åt rätt håll - hur svårt ska det vara liksom?
(och hur står jag? *Facepalm*)


gard, gard, gard, gard! stands stands stands!


Flytta dig! ;-)


Behöver jobba på att slå igenom min cross!


Jabb!

Kapow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina