lördag 19 mars 2016

Dagens träning - thaiboxning! #mauythai

Vi fortsätter med lördagsfys i thaiboxningslokalen jag och Anna. Idag var det länge lite osäkert om jag skulle kunna hänga på eftersom maken är sjuk, och det kändes inte schysst att lämna honom med barnen, men med en McDonalds-muta så lovade dom att sitta snällt och titta på (mina kids är rätt rörliga och jag såg framför mig hur dom skulle flyga omkring bland oss som sparkar och slår hej vilt... #scaryshit). Ipad och McD  och kidsen var som änglar ;-) hela passet som är 1,5 timme - det är nog rekord för dem tror jag!

Bra upplägg på passet idag, gillade att även fysdelen var slag/sparkar, hela crossfit/ cirkelträningsgrejen gör jag ju tillräckligt tycker jag #haha #skojarinte.  Så, kort uppvärmning (med bearcrawl! - alltså dom förföljer mig! #älskarintedomjättemycket), sedan sparring både med och utan handskar/mitsar. Svårast för mig och Anna verkar vara att komma ihåg VAD vi ska göra och i vilken ordning. Herregud sicka höns vi är! Till vårt försvar är det rätt avancerade serier ibland och det är liksom inte höger-vänster eller din tur- min tur som vi liksom är vana vid från lesmillspassen utan Spark-fånga-kasta undan, kontra med spark, knä (som ska blockas av den andre) och avsluta med clinch och kasta bort, sedan ytterligare en spark. Ni hör ju! och så är det liksom ett slags växelspel men inte varannan. Och så har man ju en puls på 150-ish ovanpå det. Men KUL och utmanande och heeelt utanför komfortzonen!



Avslutande fyset var slag och sparkar och lite armhävningar och sumosquat-hopp. Min dåliga spänst gjorde sig absolut synlig när vi skulle hoppa och knäna, och då knäna med benet vi hoppade med... alltså jag lyfte knappt från marken #löjligtdåligt #måstetränavader. Totalt slut. Men jag är glad att jag fick ihop det för det ger så mycket endorfiner och det är så roligt att göra det tillsammans med Anna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina