söndag 13 mars 2016

Effektivt och snabbt styrkepass på söndag förmiddag! #baragördetnudå

På söndagar har vi 45 minuter i gymmet när lillebror kör Born to Move, jag har lite svårt att hinna med ett pass på den tiden eftersom jag gärna vill både värma upp och varva ner ordentligt men måste man så kan man!

Körde 6 minuter crosstrainer som uppvärmning. Sedan var det jag och latsdragen. Tänkte f-n inte sänka så fokus, pannben och pinnen på 7-an. Det satt långt inne men jag gjorde mina 3x8. HA! Jag är starkare än min kropp ;-) Mellan set-en värmde jag upp benen lite extra med squathopp och utfall så jag var redo för squats i smit-en sedan. Ett set med bara stång (20) kg och två set 8 reps med 30 kg. Dom var tunga och knäna vill gärna vika inåt så mer knästabiliserande övningar behövs. #frammedbalansplattanigen. I set-vilan på squatsen körde jag chins. 3 stycken på nivå 10 och två halva på nivå 8. Tungt. Å andra sidan hade jag ju kört latsdrag några minuter innan så jag förlåter mig själv. #klappåaxeln. Hej bänkpressen! Värmde upp med bara stång, 8 reps. Sedan la jag på 2 femmor och körde 8 reps. (tack för passandet till maken!) Dom kändes bra så jag la till 2,5 kilo till. Även det kändes bra så på med 2,5 till.... totalt nu då alltså 35 kilo. Why not och med lite dimmigt räknande så låg helt plötsligt 42,5 kilo på stången. DET var tungt men en halv godkänd fick jag till i alla fall. #halledudvatungt. Körde sedan liggande benpress, 2x8 på 180 och 1x8 på 200, tungt men långt ifrån omöjligt.



Nu hade jag bara några minuter kvar tills lillebrors pass är slut så snabbt resonemang med mig själv resulterade i 50 burpees på tid. Tog mig 3,10, jag hade nog kunnat kapa 10 sekunder till men jag fegade ur lite. Gjorde 20 i första omgången och dom tog 45 sekunder. Kan jag hålla det med bara 15 sekunders vila så har jag mina fem minuter på 100 stycken!

Lite stretch och sedan lite härdning av mina (hyfsat ömma och blåa) smalben, knäppt, jag vet ;-) men det är ju det där med att #älskasmärtan, remember?

Träningsveckan som kommer troligtvis bli lite ovanlig, har sena jobbmöten flera dagar och när man har möte till 17 och 1,5 timmes pendling hem blir det tajt med träningen. Vi får se vad jag hinner med helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina