söndag 6 mars 2016

Back to the beginning - nu ska det bara genomföras #gohardorgohome

Kort pass på gymmet idag under tiden lillebror har sitt Born To Move-pass (han älskar verkligen sina pass! superbra koncept!).

Det är tungt. Riktigt tungt. Mitt mindset är ungefär som när jag började den här resan för snart ett år sedan, inte tänka - bara göra - trust the process - go hard or go home helt enkelt.

Började med lite intervaller på löpbandet, ökande 30/15 intervaller från 10-15 km/h. Funkade hyfsat, men medvetet gjorde jag inte 60/30 intervaller ;-) utan halverade så jag skulle känna att jag fixade det och inte dog redan innan jag börjat.

Gjorde sedan mina kettlebell-marklyft med näsan mot väggen, och några med stång, svårt, vill nog ha Gustaf med när jag gör det känner jag. Gick bort och körde 3 set x 8 reps latsdrag på nivå 6 (en nivå ner från januari). Axlar är också viktiga för mig, dels för att jag fortfarande är förhållandevis svag där men också för att hjälpa min hållning i vardagen. Körde framsida-utsida-baksida med gummiband 10 reps av varje ett sträck, sedan axelpressar med 4 kg hantlar 10 reps. Körde 2 set.  Fick duga så, en kvart kvar av lillebrors pass och jag hade bestämt mig för att köra burpees. Jag ska f-n besegra min kropp. Typ. Planen var 10 burpees i typ crossfit-variant med ett set "on every minute" - men det blev för hårt så jag körde "on every other minut". Dvs, jag gjorde 10 reps, vilade till nästa hela minut, 10 till osv. Efter 20 trodde jag att jag skulle dö och var på väg att både ge upp och gå och boka av morgondagens MoveIT, kan jag inte göra 20 burpees kan jag no way in hell köra ett MoveIT och överleva liksom... Andades och tänkte att jag ska göra 10 till om jag så ska svimma. Och så fortsatte jag så. 10 i taget. Inte tänka. Bara göra. Ner, bak, fram. upp, upprepa. Nånstans vid 70 började det brusa i öronen och jag fick svårt att fokusera blicken. Helvete. Jag har ju bara 30 kvar, tog lite extra vila. Försökte fokusera på att få ner pulsen. Körde 10 till. Inte tänka. Fortsätta bara. Det gör bara ont, det är inte farligt. 97. 98. 99. Etthundrajävlaburpees. DONE. Tog inte tiden men nånstans 12 minuter. Återhämtningen tog säkert 5 till...


Virade på mig lindorna och körde lite på säcken innan kroppen gav upp helt och lillebror var klar och hem kändes som ett jättebra ställe att åka till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina