fredag 25 mars 2016

En blå och öm kropp ska inte stoppa mig - Grit Challenge DONE #fuckcomfortzone

Den stukade tån var både blå och öm i morse men ärligt talat så vet jag ju att jag bara har stukat den och en stukning blir inte värre för att jag belastar den. #avskadanblirmanvis Det gör bara j-vligt ont. Och ont ska med ont fördrivas har jag hört #heltovetenskapligt så nä, jag tänkte INTE banga! Rise-and-shine och stadig frukost i magen och sedan fick jag skjuts till MH där typ alla grit-nördarna (saknade dig Emelie!) var på plats #haha #viärlitekonstigakanske #intervalljunkies. Instruktörer var Anna, Gustaf och Marcus - hela grit-teamet med andra ord!

Tabata-influerat i första halvan och 2-minutersintervaller i andra. Jag körde med pulsklocka idag och försökte disponera passet klokt och det tycker jag att jag lyckades med, höll mig under/runt 165 förutom precis på slutet när jag var uppe och nosade över 170 men återhämtningen fungerade bra idag och jag kom ner under 150 i tabata-pauserna. Alla övningar utom utfall fungerade, dom gjorde så jävla ont att det blixtrade i huvudet och jag tänkte att jag behöver ju inte överdriva #inteminstilmenändå så jag bytte till squats istället. Burpees var ett uns komplicerat också, jag ville ju inte gärna landa på tå i uthoppet så jag lyckades liksom att landa bara på vänster fot och hålla höger i luften, lite extra magträning där med andra ord #ingetontsominteharnåtgottmedsig #ordspråksdagen

Med tanke på hur trött jag var igår när vi körde 2-minuters ronder med sparring så trodde jag nog inte jag skulle fixa det här passet så bra som jag gjorde, jag räddades nog av att det var rätt mycket 20-sekundersintervaller, dom kan jag och dom är mitt pannben inställt på.

Efter passet gjorde foten sjukt ont men under själva passet var det helt uthärdligt. Konstigt? Endorfiner kanske? #noshitsherlock

I morgon är det thaiboxning med Anna! Yey! Tur jag redan är blå "överallt" #argakatterfårrivetskinn så kan hon puckla på mig utan att det liksom blir nåt extra ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina