måndag 7 mars 2016

Då kör vi då, bit ihop, lita på processen, och bara GÖR det! MoveIT-måndag it is!

"Värmde upp" idag redan på stationen i Göteborg, alltså stövlar är inge bra att springa fort i ;-) Särskilt inte med en tung väska i varje hand. Men tack vare en väldigt tillmötesgående konduktör så kastade jag mig idag in på tåget med minsta möjliga marginal. Konditionstest? Japp! #herregudjagfåringenluft.

Det är ju MoveIT-måndag och jag erkänner att det var med en rejäl ångesklump i magen jag gick iväg idag. Hur mycket skulle jag orka? Hur dålig form är jag i? Och så den där träningsvärken i vaderna ovanpå det... HJÄLP!

Peppade mig själv att jag bara skulle ta en intervall i taget, en station i taget, inte se framåt och inte bakåt. Här och nu. Bara gör det. No thinking allowed! Det gick faktiskt bättre än jag trodde! Första varvet var ett "styrkevarv" med 2x40 sekunder per station, tyngst var armhävningarna (axeln bråkar lite efter simsöndagen #fattarintevadjaggörförfel), snyggast kände jag mig i bicepscurlsen - alltså, jag HAR biceps ju! #varkomdomifrån? Nästa varv var "cardio" med 2x 20-ish intervaller per station. Flåsigt som tusan men inte i närheten av gårdagens burpee-kollaps så godkänt i alla fall!

Workout Done!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina