tisdag 15 mars 2016

PT-pass # 50 - ett extremt jobbigt jubileumspass

Japp, nu är vi halvvägs till 100 jag och Gustaf! Det "firade" vi med det jobbigaste passet hittills. I alla fall det jobbigaste jag minns #haha #tillfälligminnesförlust.  Ibland tänker jag att han förväxlar mig med nån elitsnubbe han också har som kund, men han skojar ju aldrig så det är liksom bara att bita ihop och sluta tänka och bara köra stenhårt!

Idag var det yrsel/illamåendenivå på passet från början till slut. Kände mig sjukt stel, svag och i jäkligt dålig form - men också stark och snygg men det kanske beror på att adrenalinet kickade in efter ett tag ;-) #moahhhhh #världsmästare #fuckjante


Idag var det tung styrka i intervaller för hela slanten. Två 40 sekunders intervaller per övning och en jäkla massa övningar, 3 per muskelgrupp och sedan vila. Alltså 2x40x3 sekunder i sträck. Då bränner det rätt bra överallt vill jag lova! Rygg, axlar, ben, bröst. Auch! Sedan fick jag vila lite, snällt va? Nästa var samma upplägg fast 2x20 sekunder per övning. Rygg, axlar, ben, bröst. Fråga mig inte vilka övningar vi gjorde för det har jag förträngt men det var en salig blandning av hantlar, trx, lådor, gummiband och skivstång. Jag slutade tänka nånstans efter en kvart. Avslutet var - såklart - cardiotabata, 3x20 i ski-erg och 3x20 på spinningcykel. Heeeeeelt färdig. Orkade inte ens varva ner på bandet. Klarade inte ens att stå faktiskt så jag rasade ihop i en hög och flämtade en kvart. Galet hög på endorfiner såklart men också lätt illamående och yr så tur jag hade med mig mina hemmagjorda bars så jag fick tryckt i mig två sådana och sedan var jag redo för stretchning. 

Nu sätter jag siktet på 100 ;-) fast först ska jag fira ett ettårsjubileum av mitt nya liv! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina