lördag 12 mars 2016

Kickar igång lördagen med thaiboxning!

Lördag betyder thaiboxning! Hur roligt som helst! Svårt och förvånansvärt svettigt ;-) och många skratt blev det! Anna och jag hade uppenbara svårigheter att få ihop koordinationen i vissa kombinationer, vi är ju inga aerobic-tjejer precis #haha #intenånstans.

Teknikträning för hela slanten idag - det gillar jag, det är ju därför jag är där! Fysträning får jag tillräckligt av resten av veckan ;-) Vi fick dels köra mot varandra idag och dels fick en nybörjare köra mot en vanare boxare, jag fick den andra tränaren #scaryashell, olika kombinationer med slag och sparkar, kontringar och försvar. Yeh! Sist fick vi köra lite fri sparring, det var galet roligt. Det här med att slå på/mot någon annan börjar kännas lite mindre farligt faktiskt. På slutet hoppade jag och Anna cirkelfys och körde mot säcken. STENhård säck. Gjorde ont som f-n. Bet ihop ändå men jäklar alltså, det är svårt att våga ta i och sparka hårt när man vet att det kommer att göra ont att träffa. Å andra sidan måste jag ju lära mig det också ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina