tisdag 8 mars 2016

PT-pass # 49 - "lägg däj" på ett nytt sätt!

Efter lite lätt uppvärmning på bandet och lite ryggrörlighet så dök han då upp, PT-Gustaf, alltid lika leende, alltid med en räv bakom örat. #manvetaldrigvarmanharhonom

Nu får ni som läser detta som inte är västkustbor lägga på lite göteborgshumor- och dialekt när ni läser ;-)

Det första Gustaf säger är:

- Lägg dig!
*jag som ett frågetecken det finns ju ingen matta*
- Eh?
- Lägg däj alltså!
- Men åhhhhhh *facepalm*

För det var ju det vi skulle ha idag, leg day  ;-) Och jag blev igen så glad att Gustaf på nåt sätt alltid vet exakt vad jag behöver så ingen benpress, inga jobba lårcurls eller vedervärdiga tåhävningar, bara roliga annorlunda och självförtroendestärkande funktionella övningar! Jo, lite hatade jag honom på mitten när vi körde nån slags magmuskelbootcamp som var överjävligt jobbigt! "Men det är ju så du vill ha det" hörde jag Mia säga med ett skratt. #snigelpåögatförden Och jo, Mia du har rätt, men just där och då, DÅ är det f-n inte roligt nånstans!

Fick göra lugna utfall #inteminparadgren, kettlebell-marklyftsövningen (men jag slapp torka näsan på väggen idag ;-) ) sedan kettlebellsvingar följt av uppsteg på låda med knälyft - och jösses, vart har min balans tagit vägen? Vi gjorde sedan uppsteg på lådan med skivstång på ryggen, det var lite mindfuck på den kan jag säga, men jag klarade det! Squats på balansplatta gick kanoners! Utsida lår med mottryck och insida lår i maskin. Mör och färdig!

Avslut med box och knä mot mits i 6x20 sekunder. Pjuuuu. Konditionsminskningen märks definitivt i återhämtningen, tar mycket längre att komma ner i puls, men jag klarar att pusha mig hyfsat tycker jag, jag är ju inte i närheten av vad jag klarade i januari men det är inte helt katastrof heller ;-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina