tisdag 22 mars 2016

Kroppen vill inte. Huvudet vill inte. Ingen träning idag.

Min mage är en bra "vägvisare" för mitt mående och med massiv magkatarr och dessutom en för sjätte dagen helt täppt näsa kändes en PT-timme inte särskilt lockande eller smart så jag bokade av den idag. Att släpa mitt sorgliga arsle till gymmet kändes helt överstigligt faktiskt. Ni vet, mount everest, och jag är ju inte Renata Chlumska precis #noshitsherlock


Missade en buss från jobbet så det blev ett tåg senare idag, jag har svårt att vänja mig med det är tidspassandet som ingår i mitt nya liv, sitter där i godan ro och plötsligt har det gått 3 minuter för mycket! Kan inte nån utveckla en kollektivåkningsapp som kan berätta för mig när bussen är 5 minuter från mitt kontor? Pip pip pip "lämna genast arbetsplatsen" pip pip pip. 

Eftersom det var så synd om mig var jag helt enkelt tvungen att köpa mig min "trippelsojalattegrande" på Starbucks på vägen hem.... Alltså, sojamjölken innehåller ju faktiskt en del nyttiga proteiner jag skulle behövt .....  om jag hade orkat styrketräna... Sort of.... #ingetkaloriunderskottidaginte 

Tåget anlände Falkenberg Station fem minuter sent vilket då gjorde att shuttlebussen redan hade gått, vilket hade gjort att jag inte hunnit till min PT-timme ändå. #mestnegativihelavärlden #sedäromvändkarma


Med 20 minuter kvar till nästa buss och hållplatsen i ett blåshål utan vindskydd eftersom nåt pucko slått sönder det så bestämde jag och en pendlarkompis oss för att gå till stan, det går inte fortare  men varför stå still och vänta när man kan promenera istället? Det regnade ju inte i alla fall. Blåste inte heller. #manfårvaragladfördetlilla



Så, jag stoppar min däbbta snabel i sanden och ropar "bingo bingo bingo" med händerna för öronen (för er kids som inte minns telefonreklamen från sent 90-tal får googla) och låtsas helt enkelt som att en 20 minuters rask promenad är helt tillräckligt mycket motion för en hel vecka... i alla fall en sån här vecka som just den här är. Ni vet en jävligt gnällig vecka helt enkelt. 



Jag är liksom bara ynkligast i världen just nu och jag skulle behöva sova en månad eller så. Men jag får väl börja med att försöka sova i natt... Fullmåne... och jag bor i hop med 3 mångalna personer... noll procent chans till mer än 2 timmars sammanhängande sömn med andra ord... 

Negativ? Jag? Hur kan du säga så? 

Men avfölj mig inte än. Jag kommer nog tillbaka. Tror jag. Kanske. Nån dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina