lördag 2 april 2016

Sparringpass på thaiboxningen - kul och svårt!

Lördag är thaiboxning numera! Härligt sätt att starta helgen på ;-) Eller helt knäppt ;-) Anyway, lite uppvärmning och sedan var det skuggboxning, DÄR känner jag mig hemma, många timmar BodyCombat blir det, fast här ändå annorlunda, det är ju det där med att gå med rätt fot först #herregudhursvårtskadetvara. Därefter olika sorters fri sparring i 3-minuters ronder. Det är roligt men det är svårt för det känns ibland som om vi mest står och viftar lite. #sambamoves Fick lite extra coachning båda två, att dels våga slå (dont hit the gloves, hit HER! *scaryshit*), jobba med vridning i höften och att våga ta emot slaget/sparken utan att instinkterna tar över och man försöker blocka med en armbåge eller nåt. Anna fick in några riktigt bra träffar på mig, typ på samma ställe ;-) Det är också en träning i att faktiskt inte bli arg utan behålla lugnet och ha kul. Det blir faktiskt ganska lätt allvar i huvudet märker jag och då måste jag påminna mig om var jag är och varför!

Fortsätter att jobba lågintensivt vilket jag tycker fungerar bra och då känns det ju som om jag faktiskt kompletterar mitt träningsschema med något som saknats innan!

Hur jag ska få in mina styrkepass funderar jag dock fortfarande på - och nej, morgonträning funkar inte, jag är precis tokdöd ändå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina