onsdag 20 april 2016

Skön MoveIT-runda, sjukt många slag på säcken och väldigt nära ett bänkpressrekord!

MoveIT med Markus idag - grymt! Vi körde bara 30 sekunder i första rundan, mycket enklare än 40 ;-) typ 30% enklare :-D Jag bestämde mig för att ta den tyngsta vikten han hade ställt fram på varje station och inte ge mig. Det betydde att jag gjorde kettlebellsvingar med 16 kilo, russian twist med 6 och smal rodd med 15 kilo på stången. Armhävningarna gjorde jag på knäna, jag litar inte på min axel även om den inte gjort ont på några dagar nu (till skillnad från fotjävlen #fulaordikubik) men snart ska jag upp på fötter där också! Andra rundan, cardio, 2x20 sekunder, riktigt bra övningar och bra blandning.



Eftersom det faktiskt var ganska lite belastning på överkroppen så bad jag Anna om hjälp att passa bänkpressen åt mig, efter en "liten" fadäs med viktfördelningen #haha #hursvårtskadetvara så satt till sist 45 kilo på stången och jag ger mig själv 95% godkänt, jag var nog inte helt nere och vände men den första tog jag upp själv. Andra försöket gick jag hela vägen ner men då klarar jag inte dom två första centimetrarna på uppvägen. Gjorde ett försök på 44 kilo också men samma där, orkar inte helt i vändningen. Men det kommer! "Den kommer snart att flyga upp" som jag fick i ett pepp-sms från coachen!

Sedan ägnade jag 45 minuter åt att puckla på säcken, inte för att jag fick den att välta idag heller ;-) men jag blir i alla fall bättre på garden, tycker jag fått in armbågarna bra nu och jag klarar att hålla kvar den även när jag kickar. Försöker bli snabbare i jabben också!

Och så - ja - solen sken idag så jag tyckte det var tillräckligt mycket vår för att köra träningskjol idag! Håller ni inte med?

1 kommentar:

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina