tisdag 26 april 2016

PT-pass #51 - jag har äntligen tagit examen och får leka med dom stora hantlarna #bästacoachenever

Efter fem riktigt långa veckor utan PT-pass var jag mer än tokladdad för dagens drabbning med Coach Gustaf. Rullade bort i motvinden och värmde upp med lite skuggboxning och lite säckboxning.

Riktigt roligt att träffa coachen igen, känns ju som en evighet sedan - när han var i Thailand blev det sju veckors uppehåll så det här var ju inte långt ifrån. Det gör vi inte om igen tror jag ;-) Nu får du prioritera mig lite Gustaf ;-) #jäklaosynkadekalendrar #inteallsbitterpåfotbollskillarna



Well Well. Fick veta att det blir varken bänkpress eller benpress "för det klarar du ju utmärkt på egen hand". Och det har han ju rätt i ;-) #starkareförvarjedag.  Start idag på assisted chins, temat idag var 2 set med 8 slowmotionreps, känner mig nöjd över att jag börjar kunna pricka ganska rätt på vilka vikter kroppen klarar i olika typer av belastning så jag sa "egentligen vill jag säga 14 för jag tror inte jag riktigt fixar 12" - enkla lösningen på det? 13 såklart. #facepalm #fiffigtelin. Tur han är där ändå #jösses #iqfiskmås. Sedan är det lite suddigt med vilken ordning jag gjorde vad, men nånstans så tränade jag mig yr (igen!) i Smit-en (squats), å andra sidan betalar ju vanliga människor pengar för kemiska substanser som ska göra dem yra så det kanske inte är så dumt ändå #haha #iställetförboxvin #billigfylla. Jag gjorde rygglyft (som jag slarvar löjligt mycket med när jag tränar på egen hand) och jag gjorde enarmslatsdrag med smalt grepp och lårcurl (framsida och baksida).

Sedan gick vi för att köra bröstpressar. Coachen tvekade lite om vikten och jag berättade att sist vi körde det på MoveIT tog jag 10kiloshantlarna (högsta vikten på dom silvriga "små" hantlarna). och då dök den där räven-bakom-örat upp igen hos coachen och han sa med ett stort leende "då är du nog redo för dom här" och hämtade dom stora svarta 12-kiloshantlarna. Fånigt att bli så glad för en sån sak men det känns verkligen stort att ha avancerat upp till "the big boys section". Alltså jag vet att det inte är bättre eller finare eller nåt sånt, men just för mig som har STARK som en ledstjärna så är faktiskt TYNGRE bättre :-D . Jag gjorde mina 8 reps och dom två sista var tunga men inte alls omöjliga. Jag tror faktiskt att han blev lite överraskad även om han försökte hålla masken #haha #jagbörjarkännahonomväl, så i nästa set drar han fram 15-kiloshantlarna, och ärligt, det är ju tur att han lyfte upp dom åt mig för jag hade inte fixat det själv #påriktigtsant. Instruktionen var att jag skulle göra så många jag kunde och sedan bara släppa dom så skulle han lyfta upp 12-orna till mig igen. "Släppa?" Skulle inte tro det va #envissomenåsna, så även om jag fick en viss styrhjälp på dom två sista så gjorde jag faktiskt 6 helt godkända på egen hand. Med två 15-kiloshantlar. Jag är sjukt stolt över och imponerad av mig själv!

Dansade iväg på mina endorfinmoln till intervallheaven :-D #skabaradöliteförst. Dagens intervallrunda var 20-10 och såg ut så här: 3 x squathopp över bräda, 3 x burpees, 3 x snabba fötter på bräda. 2 minuters vila. 3 x kickar på mits, 3 x slag på mits, 2 minuters vila. 3 x skierg, kort vila (1 minut?) 3 x cykel med hög belastning. Och där har ni förklaringen till att jag ser ut som jag gör på bilden ovan #haha Och vadå vattenfast mascara? #blirreklamationpåden




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina