måndag 18 april 2016

Inleder veckan med MoveIT, boxning och tabata #nuärjagpågång

Det är en skön känsla när kroppen liksom är med på tåget och varje träningspass inte längre är en rejäl uppförsbacke! Bästa känslan idag var när jag bestämmer mig för att ta största hantlarna (10kg) och köra bröstpressar med och jag klarar det! Orkade iofs knappt lyfta upp dem men när jag väl fick dem i posititon var det inget problem! Precis innan dess hade jag gjort tricpespressar med en 8 kilos hantel! #starksompippilångstrump

Jag började med lite teknikträning på boxningssäcken, eftersom jag är typ helt värdelös på höger och vänster så försöker jag helt enkelt bara mata in rörelsen i kroppen istället så jag slipper tänka - vi får väl se om den strategin funkar ;-) Gjorde några ynkliga försök på chins och pullups också. Sedan var det MoveIT i team med Emma, bentungt pass idag, cardio-rundan hade en hel del grit-övningar #ohmygod #legsareburning Men all-in-all hade jag jäkligt roligt idag! Hejja oss liksom!

Baksidan med så bentunga cardioövningar är att benen tar slut innan orken gör det vilket ju gör att den där riktiga väggenkänslan inte infinner sig, men det löser vi ju lätt en en extra tabata-runda som bonus #haha #heltgalenjagvet Så, repris från igår med trx-sprint och go musik i öronen och BAM! Där kom väggen. #missioncompleted



Avslutade med lite mer boxningsträning! Idag var en sån där dag när jag kände att jag kunde fortsatt en timme till, supertaggad och stark!

Innan idag fick jag också ett meddelande från Gustaf att han försöker sy ihop nån slags träningsplanering till mig som kan innehålla både styrka, thai och några roliga pass! Nu har jag en tredjedel gått av det här året och jag har inte gjort så mycket framsteg som jag skulle ha velat. Vi sätter det på sjuk-kontot men nu är det dags att steppa upp och steppa in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina