lördag 9 april 2016

Thaiboxning helt utan händer - så kan man också göra ;-)

Idag på thaiboxningen var det bara kickar och knän för hela slanten, det blev en annorlunda utmaning och - jodå - jag träffade mina onda tår mer än en gång. #ontsåinihelvetefaktiskt  Min oförmåga att instinktivt skilja på höger och vänster är ett stort handikapp i den här sporten, den där millisekunden det tar för mig att bestämma mig för vilket ben som är höger och vänster (ännu svårare än vilken hand som är det!) ligger mig till last hela tiden. Anna och jag hade dessutom extrama svårigheter att komma ihåg vad vi skulle göra och vem som kickade för en sisådär tre sekunder sedan och vilket ben som ska vara längst fram, herregud, minne som en guldfisk liksom! #hejdoris Ovanpå det gör kroppen totalt knäppa grejor "på instinkt" så det blir liksom mer zumba än thaiboxning #herregudhjälpmig - alltså jag gillar ju zumba men jag tror inte det är så effektivt i just boxningsringen #haha Kanske var det det faktum att jag "tvingades" träna i tenniskjol idag som gjorde att kroppen trodde att jag var nån annanstans än på thaiboxning #måsteseriösttvättanu . Och jo, jag äger en tenniskjol trots att jag aldrig har spelat tennis ;-)

I morgon har jag förhoppning om att få lyfta lite tungt i gymmet. Den som lever får se - och ett blogginlägg blir det så - ses i morgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina