måndag 11 april 2016

Cirkelintervaller på egen hand! #vikanminsannsjälva

När kvällens MoveIT blev inställt pga sjuk instruktör så hade jag en snabb överläggning med mig själv innan jag ringde Emelie. Hon stod redan i träningskläder så vi bestämmer oss för att vi kör på egen hand. Vi brukar ju ändå hitta på våra egna nummer och inte göra som coachen säger ;-) så varför inte gå all in liksom :-D

På gymmet träffar vi fler kompisar som hade tänkt köra MoveIT så dom hänger på ;-) och så sätter vi ihop en runda med fem stationer blandade småhopp. Ruskigt bra blandning av roliga övningar fick vi ihop måste jag säga! Vi körde 30-sekundersintervaller med 10 sekunders vila, 2 intervaller per station. Sedan fem nya övningar och så körde vi 3 varv. Totalt 15 minuter effektiv träningstid. #wihooooo

Vi körde:
Fällkniven, frivändningar, grodhopp, enbensmarklyft, biceps, breda armhävningar, skivstångsrodd, burpees, snabba fötter, russian twist, jägarvila, planka, ski-erg, kettlebellssvingar, step på bräda.

Summa summarum så hade vi en riktigt bra träningshalvtimme och vi kände oss ruskigt nöjda över att ha skapat oss vårt helt egna pass! #självärbästadräng #girlpower #noexcuses

Efteråt lattjade Emma och Emelie gymnastikövningar och jag försökte slå ihäl säcken :-D

Jo, och så försökte vi ta en bild men vi var så svettiga att vi immade igen kameran helt ;-) Så, I give to you - en riktigt dålig bild med en jäkla massa känsla :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina