söndag 10 april 2016

Benpressrekord #kaboom #260kilo

Igår fick jag lära mig att bowling, det är inte något min axel tycker om :-(  Alltså. jag är om möjligt sämre på att bowla än åka skridskor så det är egentligen inte någon stor förlust men barnen tycker det är kul så vi körde lite familjebowling igår eftermiddag. AJ! 3 omgångar och jag kände att det här går helt åt pipsvängen så jag bowlade resten av den serien och nästa med vänster (drog ihop hela 74 poäng på en serie med vänster, 2 sexåringar gjorde bättre resultat än mig, så ni förstår var nivån ligger) #inteminbästagren. Idag. Ont. Fan. 

Skulle kört en PT med Gustaf men han blev sjuk och fick ställa in så jag fick hitta på något roligt själv. Ville verkligen försöka sätta något tungt rekord och eftersom jag och Anna körde överkropp sist så satsade jag på benpressen och det gick hur bra som helst! Värmde upp lite på 140 kilo och körde sedan 6 reps på 180 innan jag ökade upp till persvikten på 260. Maken hjälpte till och passade och så BOM bara, 3 reps, varav minst 2 var helt godkända och jag kände mig sjukt STARK. Hejja mig!! 



Innan dess körde jag 3x10 squathopp i trx med rotatatorkuffsövningen i mellan som "uppvärmning". Efter benpressen körde jag 3x6 assisted pistolsqats och sedan 3x6 enbenslårcurl i maskin och 3x10 benlyft med 4 kg medicinboll avslutade med 3x10 vadpressar med 30 kg. 

Körde lite slag och sparkar som nedvarvning också. Behöver få till den där lilla sista höftvridningen i roundhouse-kickarna och se till att få in armbågarna i mina slag. Lättare att träna på det på egen hand i lugn och ro tycker jag. 

2 kommentarer:

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina