söndag 17 april 2016

Bänkade 1100 kilo och sedan en skön sväng in i endorfindimman! #junkie

Det är för jäkla mycket armhävningar i thaipassen och jag är svagare än vad jag vill vara i den övningen så dags att steppa upp game-et och se till att jag blir starkare, har ju dessutom två mål för muskeln pectoralis major (bänkpress 50 kilo och 20 armhävningar på fötter) så digg in, go hard or go home. Yeah... 

Värmde upp - (går knappt att kalla det det men ;-) )  - på rodden tillsammans med lillebror som väntade på sitt born-to-move-pass, och sedan direkt på bänkpressen. Körde 10 reps med bara stången och sedan 5 set med 6 reps med 30 kilo. Totalt lyfte jag alltså 1100 kilo på en sisådär 10 minuter. Det är faktiskt ruskigt coolt! Dessutom samtliga helt godkända med touch i bröstet innan vändning. #enligtcoachensregler Jag försökte att verkligen tänka på tekniken och det lönar sig, axeln gjorde inte ont alls! 



Axlarna assisterar ju massor i armhävningar så jag körde utsida-framsida med gummiband (rött) och axelpressar med hantel (4 kg), 3 set, 10 reps. Och så den där lilla rehabavslutningen då, rotatorcuffsövningen. 3x15 per arm. 

Det har blivit lite lite tabata på sistone så jag tyckte det var dags för det. På med "If you surrender" (https://open.spotify.com/track/3NEIe7ucW9NtwYXBLiUedX), som lämpligt nog är strax över 4 minuter, och starta tabata-timern och så bara trx-sprintar rakt in i väggen, å jäklar vad jag älskar det! Hyfsat snabb återhämtning och sedan på det igen bara ;-) Denna gången en blandning av snabba fötter på bräda, burpees och skridskohopp. Sedan var jag finito, och lycklig. Endorfindimman låg tät och det är svårt att sluta le. Älskar det - och vill bara ha mer! 

Vill ju få in lite teknikträning på kickarna också så av med skorna och medans lillebror "tränade" lite i trx-band och med pilatesbollen så kickade jag på säcken. Tycker jag får med höften bättre nu, men behöver nog lite one-to-one med coachen, måste prioritera det! Och sparka på en hårdare säck för den här härdar inga smalben inte. #nopainnogain 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina